Op naar het noorden - Reisverslag uit Rauma, Finland van Martin en Diny Geurden- Verrij Dobbenberg - WaarBenJij.nu Op naar het noorden - Reisverslag uit Rauma, Finland van Martin en Diny Geurden- Verrij Dobbenberg - WaarBenJij.nu

Op naar het noorden

Door: Diny

Blijf op de hoogte en volg Martin en Diny

09 Juni 2012 | Finland, Rauma

Donderdag 7 juni, Finland ziet er echt anders uit, de houten huizen zijn wit, rood of in een andere naturel kleur geschilderd en het landschap is wat heuvelachtig. De autoweg naar de westkust is 6 baans.
We zijn vanmorgen eerst naar onze familie (IKEA) geweest om te winkelen. Helm was er nog nooit geweest en wij vinden het altijd gezellig. We gaan er ook lunchen dan wordt er vanavond niet gekookt..
De rit gaat verder richting de westkust, we nemen de binnenwegen, een mooie route langs kleine meertjes en bossen. De meeste bomen zijn dennen, sparren en berkenbomen. Rond 16.00 zijn we in Aura.
Bij een tankstation kunnen we de wc legen en water tanken, daarna rijden we het dorpje in en gaan bij een supermarkt boodschappen doen en we blijven er ook slapen.
Vrijdag 8 juni, De bestemming voor vandaag is de Poroholma camping in Rauma wat een ACSI camping is. Wij vinden de prijs te hoog en Martin gaat onderhandelen over de prijs het slot is, dat we i.p.v. € 23.00 p/n nu € 11.50 p/n betalen. Het is een mooie camping aan het water en alles is bij de prijs inbegrepen, zoals, wasmachine, droger,strijkbout, douche, sauna, keuken enz. Het is prachtig weer en we gaan lezen in de zon en we eten zelfs buiten. ‘s Nachts wordt het bijna niet donker dat is toch wennen want om 22.00 uur schijnt de zon nog.

• 09 Juni 2012 - 11:07

Peter:

Fijn dat jullie er zijn.

jullie moeten daar wel de economie spekken en te veel de gierige hollanders uithangen.....
    ik hoop dat jullie een beetje mooi weer hebben.

Geniet ervan en veel plezier samen in het mooie land.

Dikke kus van ons.

• 09 Juni 2012 - 12:11

Ja Diny Als Het Niet:

Een middag dut en dan gaat het wel ja ze willen wel campings met geld van mensen leuk wat te horen,het gaat weer verder groeten wiljanne

• 09 Juni 2012 - 13:25

Moore:

Heel leuke foto's.
    Wat een luxe leven hebben jullie! Jullie huis zorg ik wel hoor.
    Veel pleazier.
    Groetjes,
    Moore

• 09 Juni 2012 - 22:47

Simone:

Hoi Dien en mannen, dank je weer voor de link, ik had alleen die van Portugal gesafed.. en daarop kon ik deze reis niet vinden..
    Veel plezier!!

• 10 Juni 2012 - 15:45

Anneke En Gerard:

Wat een interessante reis maken jullie en we genieten op deze manier mee, ook met een drankje.
    Woensdag vertrekken wij met de camper en gaan richting Noord-Duitsland, eerst komen er dinsdag nog stevige achterveren op de car.
    Veel succes met het vervolg van jullie reis, en horen graag verder.

Groetjes Anneke en Gerard

• 11 Juni 2012 - 11:51

Lidy:

Hoi Diny en Martin, Wat een leuk verslag met mooie foto's. En... smaakten de piepers:)
    Hoe geet met de Camper?

Veel plezier nog en lekker genieten..!
    Groeten Lidy Henk Hendrik

• 11 Juni 2012 - 16:39

Evert,sini Nijmeijer:

Hallo Martin en Dini,
    Wat geweldig, zeg! Dat jullie zulke mooie dingen zien en beleven. Dat is het mooiste, wat je doen kunt in je leven, vinden wij: veel reizen ondernemen en veel zien. De dominee, waarbij wij catechese hebben gehad en belijdenis hebben gedaan in 1955 en die ons in 1960 heeft getrouwd,die zei indertijd tegen ons: reizen maken is één van de beste investeringen in je leven.
    Alle belevenissen, alles, wat je dan meemaakt, raak je nooit kwijt. Niemand kan je er van beroven.
    Het is iets, wat je blijft behouden. Hij vertelde dit naar aanleiding van het feit, dat we in 1956 een Heinkel-scooter hadden gekocht en daarmee met een klein legertentje tochten ondernamen door Europa. Datwas in die tijd heel wat.
    Als we er toe in de gelegenheid waren geweest, hadden we ook zulke reizen als jullie nu doen, ondernomen. Maar wij hebben desalniettemin vroeger na de kampeertijd met ons gezinnetje in de caravan ook genoten. Toenzag je nog niet zo veel campers.
    Eindelijk horen jullie daneens wat van ons. Ik (evert) benerg druk met op en neer reizen van Apeldoorn naar Brummen om bij Sini te kunnen zijn. Dat neemt veel tijd. Plotseling kwam ik jullie
    mail-adres tegen in mijn computer en toen dacht ik: verdorie, ja, die zijn ver op stap en ik heb gezegd van me telaten horen. Ganselijk vergeten.
    Maar tsongejonge, wat fijn voor jullie, dat jullie zo veel plezier hebben en mooie momenten met elkaaar mag beleven. Wij genieten van jullie verhalen en foto's.
    Ik heb niet zo veel verstand van computerij, dus ik reageer maar op deze wijze. Wat de mogelijkheden zijn met HalloBuitenland.nl , weet ik niet, dus daar begin ik ook maarniet aan.
    Verder wensen we jullie nog veel plezier en er komt nog wel weer een reactie.
    We volgen jullie zo veel mogelijk.
    Groet van EvertNijmeijer, ook mede namens mijn vrouw Sini.

• 12 Juni 2012 - 15:30

Piet En Corrie:

Martin en Diny,wij zijn buren van Helm. We vinden het fijn dat we een reisverslag gekregen hebben. We wensen jullie nog een prettige reis. En we willen graag nog de reisverslagen blijven volgen. De groeten aan Helm. En heel veel groeten van Piet en Corrie.

• 14 Juni 2012 - 18:10

Monique Schippers:

Hallo Ome Tiny en Diny,
    Wat leuk te lezen dat jullie zo lekker genieten, helemaal geweldig!
    Veel plezier op de verdere tocht.
    Groetjes,
    Monique Bennie Nick en Benthe Schippers-v/d Bungelaar