Zweden - Reisverslag uit Köpmanholmen, Zweden van Martin en Diny Geurden- Verrij Dobbenberg - WaarBenJij.nu Zweden - Reisverslag uit Köpmanholmen, Zweden van Martin en Diny Geurden- Verrij Dobbenberg - WaarBenJij.nu

Zweden

Door: Diny

Blijf op de hoogte en volg Martin en Diny

05 Juli 2012 | Zweden, Köpmanholmen

25 Juni om 18.00 uur komen we aan in Sangis in Zweden. De wegen zijn hier goed en fijn om te rijden. We gaan een camperplaats zoeken, maar dat was even lastig en na een beetje rondrijden hebben we een plek, fantastisch voor aan het water , met een picknickbank en een vuurplaats. Alleen kunnen we niet buiten zitten van de muggen, jammer. De volgende dag rijden verder naar LuLea, ook daar een prachtige plek aan het water en op 500 meter van de stad, waar we fijn hebben rond gewandeld, zo lopen we gemiddeld 5km per dag. Het weer is omgeslagen veel wind en af en toe regen.
27 Juni gaan we weer verder naar het zuiden, we hebben dringend gas nodig, want in Finland is geen lpg gas te koop, onze koelkast draait op lpg gas voor het koken en warmwater natuurlijk. We hebben in Pitea lpg pomp gevonden en getankt en dat geeft rust. Bij Pitea/Javre hebben we een prachtige camperplaats gevonden aan het water waar veel campers staan. Van 16.00 tot 18.00 uur wordt er gerookte zalm verkocht en die smaakte verrukkelijk. We blijven hier een dag langer staan en kunnen buiten in de zon lezen. De volgende dag rijden we verder naar Skelllfteä waar een stads feest schijnt te zijn. Wij er op af, maar het bleek een rockfeest te zijn, waar wij ons te oud voor voelden. Toegangsprijs 400 Zweedse kronen ! Daarom hebben we een terrasje opgezocht en ons goed vermaakt met de mensen die daar zaten. De feestgangers kwamen langs ons terras en Helm en Martin vergaapte zich aan de mooie blonde dames met lange benen, Martin zei verbaast hoe kan het zo groeien zonder wortel.
30 juni 2012 Het weer is nu echt slecht het regent en waait het lijkt wel herfst. Helm rijdt nu voorop en brengt ons via een prachtige binnendoor weg met grävel naar een jachthaventje in Robertsfors Ratan. Inmiddels plenst het van de regen, de mannen sluiten elektra aan en komen drijf nat binnen waar ik het eten bijna klaar heb. De andere dag rijden we verder naar een camperplek aan het water Kopmanholmen, een prachtige plek, wij kijken over een grootmeer, maar ja het weer betrekt alweer en Helm vindt het vervelend en zijn TV doet het niet meer. Helm besluit de andere dag verder te rijden richting huis. Jammer ! Wij gaan het binnenland in richting Noorwegen en overnachten bij een heel mooi oud kerkje in Borgsjö en rijden de andere dag verder. Het weer is rond de 21 graden en iets bewolkt We rijden een mooie route met toch weer een heel andere natuur. We genieten met volle teugen.

• 05 Juli 2012 - 21:19

Dorotique:

ik zit in finland 30 graden, in 4 weken pas 1 dag regen gehad en af en toe 's nachts

• 07 Juli 2012 - 15:39

Carla De Vries Van T:

hallo Diny en Martin, deze link krijg ik wel open de andere bij face boek niet! Leuk om de foto's te zien. Die margrieten en boterbloemen, wat een plaatjes en dan die kerk!!! Wohw! Veel plezier gewenst. Wij mogen van de week weg, 2.5 week. Duitsland, dan Bijeren en daarna noord Italie.
    Groetjes vanuit het Brummense, gisteren was omroep Gelderland in Brummen met de zomer toer. Leuke team bilding, er moest een decor komen in Egypte stijl. En er moesten 50 verklede mensen zijn. Er kon max. 1000 euro worden verdiend voor het opleuken van het Marktplein. we hebben 950 gehaald. Nou dat was het Brummese nieuws! Wie weet kun je het via de computer nog bekijken.