Naar Zuid Zweden - Reisverslag uit Halmstad, Zweden van Martin en Diny Geurden- Verrij Dobbenberg - WaarBenJij.nu Naar Zuid Zweden - Reisverslag uit Halmstad, Zweden van Martin en Diny Geurden- Verrij Dobbenberg - WaarBenJij.nu

Naar Zuid Zweden

Blijf op de hoogte en volg Martin en Diny

24 Juli 2012 | Zweden, Halmstad

Uiteindelijk zijn we pas dinsdagmorgen 10 juli uit Geiranger vertrokken. We hebben een mooie route, via de pas met veel sneeuw. We gaan oostwaarts, richting Zweden. In Stockholm gaan we Dorotique en Evelin, 2 solo’s van de camperclub opzoeken. Dorotique keurt campings in Finland en Zweden voor ACSI en Eveline reist samen, met haar hond Joy, met haar mee. We komen ze tegen bij de stadscamping van Stockholm en we hebben heel wat bij te praten. Omdat de camping vol was gaan we overnachten bij een heel groot winkelcentrum, net buiten de stad en we besluiten de volgende dag te gaan ontbijten bij IKEA . Nu reizen we met 3 campers achter elkaar en Dorotique rijdt voorop, zij komt hier al 20 jaar. De omgeving is erg mooi en afwisselend, weilanden met koeien, en een glooiend landschap met hier en daar veel grote keien waarvan je denkt hoe komen die daar en dan weer afgewisseld met meren. We gaan op bezoek bij vrienden van Eveline, die met vakantie zijn in Zweden. We worden door Dick en Margriet heel gastvrij ontvangen. Na de borrel worden we uitgenodigd voor een Zweedse maaltijd, zij komen hier al vele jaren en genieten van de rust en de natuur. Dick en Margriet nemen ons de andere dag mee naar een oude graan watermolen, die een Nederlands echtpaar 8 jaar geleden hebben gekocht. Ze zijn hem aan het opknappen, maar hij werkt wel, de omliggende boeren brengen hun eigen haver, tarwe en andere granen die zij daar laten vermengen tot voer voor de dieren. Ook is er een stroom generator aangekoppelt. Heel interessant om te zien en gezellig. Tot slot hebben we buiten een kopje koffie gedronken. We gaan verder met een pont naar een eiland in een meer. Daar is een Loppi, dat is een antiek of tweedehands goederen schuur. Leuk om tussen te neuzen. Martin en ik hebben niets gekocht want bij ons Pa staat nog genoeg in de kelder denk ik. Toen we weer bij Margriet en Dick kwamen hebben we verrukkelijk stamppot zuurkool gegeten en we zijn daar blijven slapen. Zaterdag 21 juli zijn we gedoucht en al vertrokken naar Falkenberg een plaats aan de kust. De camperplaats ligt aan de haven dus een mooie plek. Zondag besluit Dorotique naar huis te gaan, haar camper moest eigenlijk voor 10 juli apk gekeurd worden, jammer we zullen haar missen. Eveline besluit om met ons verder te reizen. Maandag 23 juli rijden we langs de kust naar het zuiden en komen terecht in de duinen van Halmstad, een prachtplek waar we een paar dagen zullen blijven.

• 30 Juli 2012 - 22:39

PeNiek:

Ha lieverds,

Fijn dat we jullie kunnen voLgen. Heerlijk om te lezen dat jullie genieten.
    Annet en Gerben zijn inmiddels in Suriname met vakantie en Loes en Hans zitten in Spanje. We zijn kinderloos, maar we vervelen ons geheel niet.
    Niek werkt momenteel 2 à 3 dagen per week alleen volgende week weer 7 dagen 24 uur. Maar ook wij genieten volop van elkaar.

Dikke kus van us,
    PeNiek xx

• 31 Juli 2012 - 09:42

Dorotique:

waar zitten jullie nú? eveline is ook thuis en ik weet niet waar ze jullie heeft verlaten...denemarken? groetjes en veel plezier