Leuke uitstapjes - Reisverslag uit Pajiešmeniai, Litouwen van Martin en Diny Geurden- Verrij Dobbenberg - WaarBenJij.nu Leuke uitstapjes - Reisverslag uit Pajiešmeniai, Litouwen van Martin en Diny Geurden- Verrij Dobbenberg - WaarBenJij.nu

Leuke uitstapjes

Door: Diny

Blijf op de hoogte en volg Martin en Diny

28 Mei 2012 | Litouwen, Pajiešmeniai

Vrijdag 25 mei We hebben heerlijke geslapen, het koelt hier ’s nachts af tot 12 graden,overdag 22 graden,we ontbijten en gaan douchen. Martin komt er achter dat zijn rechterachterband is leeg gelopen en gaat samen met Helm het wiel er af halen. De buurman van de camping heeft een garage die de band meeneemt.
Even later komt hij terug met de mededeling dat de velg gescheurd is.
Er wordt een nieuwe velg besteld en dat duurt tot woensdag of donderdag.
Zaterdag 26 mei, Daiva komt ons om 11.00 uur halen, dan krijgen we een rondleiding op hun boerderij die 1.5 km verder ligt. Daar aangekomen gaan we terug in de tijd van rond 1950.
De mannen lopen echt te genieten, ze zien zoveel herkenbare dingen van vroeger.
Het bakhuis achter het huis en daarvoor een kelder om ijs in te bewaren, de keuken met fornuis dat
aan de achterkant weer een andere kamer verwarmt. Elke kamer heeft een bank, tafel, stoelen en een eenpersoons bed. De W.C. is een poepdoos die buiten aan de stal is gezet.
De stallen zijn nog geheel intact met oude houten werktuigen. We hebben echt genoten, na afloop hebben we iets gedronken in de tuin op 2 bankjes.
Zondag 27 mei eerste pinksterdag. Daiva komt ons weer halen maar eerst krijgen we van haar een kopje koffie, 2 schepjes koffie in een kopje en dan heet water erop even roeren en het drab laten zakken dan kan je het drinken. Na de koffie gaan we op weg naar de boerderij, waar een bos en een beek achter ligt.
We gaan de beverdammen zoeken, we lopen door hoog gras en langs bomen die dicht op elkaar staan. Na een half uurtje lopen komen we op de plek aan en zien een dam in het water van takken afgesmeerd met klei. Er zit ongeveer 1 meter hoogte verschil in het water voor en achter de dam. Het is gewoon een kunststuk wat de bevers hebben gebouwd.

• 28 Mei 2012 - 17:35

PeNiek:

Fijn om te lezen dat julie het goed hebben.
    Liefs,
    PeNiek xx

• 28 Mei 2012 - 17:50

Dorotique:

oh diny...dit is nou precies de reden waarom ik niet alleen naar die landen durf, als je pech krijgt....daar sta je dan....terug in de vorige eeuw.....zijn de wegen er dus toch slecht?
    goed dat helm erbij is....gedeelde smart is halve smart ! waar moet die velg vandaan komen van de ANWB of jullie eigen garage ? ben benieuwd of estland, letland en litouwen in dit opzicht op elkaar lijken. bewaar je alle muntjes, ik ruil ze met je of betaal ze terug.

• 28 Mei 2012 - 19:33

Fam Van Tiel:

Hoi Ome Tiny en Diny
    Jullie hebben het zo te lezen goed naar jullie zin.
    Wij lezen weer mooi mee en willen jullie een mooie reis verder wensen met nog veel veilige kilometers .
    Geniet er samen van
    Groetjes Tonnie Jolanda Sven en Jorn

• 28 Mei 2012 - 20:18

Gerrit-Nelly:

Hoi Samen,
    Sorry dat we zo laat reageren maar we zijn 27 mei terug gekomen van Frankrijk Normandie.(mooi)
    Wat zijn jullie een mooie reis aan het maken.Hoe bevalt het met 1 camper samen,
    Hoe lang blijven jullie weg . Veel plezier Tot mails