Cisca naar haar familie brengen in Polen - Reisverslag uit Warschau, Polen van Martin en Diny Geurden- Verrij Dobbenberg - WaarBenJij.nu Cisca naar haar familie brengen in Polen - Reisverslag uit Warschau, Polen van Martin en Diny Geurden- Verrij Dobbenberg - WaarBenJij.nu

Cisca naar haar familie brengen in Polen

Door: Diny

Blijf op de hoogte en volg Martin en Diny

21 Mei 2012 | Polen, Warschau

16 mei 2012, reis via Polen, Baltischestaten, Finland en Lapland.
Woensdagmorgen 16 mei zijn wij, Helm, Martin en Diny vertrokken richting Polen met 2 campers
om Cisca naar haar familie in Polen te brengen.
Het is 9.45 toen we wegreden uit Brummen bewolkt weer 8’ C.
We kunnen goed doorrijden en rond de middag staan we in de file 1 ½ á 2 uur. Ik ga een broodje smeren en wat drinken pakken, die we onderhand op eten.
Om 19.00 uur gaan we in een wegrestaurant warm eten daarna gaan we nog een eindje rijden.
Iets voorbij Frankfurt aan de Oder gaan we slapen. Cisca mag op de neergezakte tafel slapen met een oplegmatras ,wat goed is gegaan.
Route dag 1 Brummen, Zutphen richting Enschede bij Oldenzaal de grens over naar de E30 richting Berlin, Frankfurt a/d Oder.
• Donderdag Hemelvaartdag 17 mei word ik wakker en kan niet zien hoe laat het is Martin zei, dat we eruit moesten, oké ik er uit, ik had nog een uur kunnen slapen, we hadden afgesproken dat we om 8.00 uur te gaan rijden.
We waren goed op tijd en zo reden we Polen binnen de wegen waren prachtig nieuw, sommige met tol, 2x 14 zloty’s per keer, en 1 keer 2 zloty’s. Ook hier hadden we file de premier kwam aan de andere kant over de snelweg daarvoor werd al het verkeer stop gezet, dit duurde toch 30 minuten.
Verder in Polen kregen we tweebaanswegen, de wegen zijn een stuk verbeterd sinds 2009.
Rond 17.00 uur kwamen we aan bij de familie waar we met open armen werden ontvangen met allerlei lekkers.
Route dag 2 Via de E30/A2 naar Poznan, Torun route 15 richting Olsztyn halverwege deze weg ligt Kurzetnik
Helm, Martin en ik hadden besloten om zaterdag verder te rijden.
Zaterdag 19 mei We vertrekken via route 16 naar Ostrada. Het weer is prachtig en we gaan wandelen langs het meer, waar ze aan het waterskiën zijn, leuk om te zien. We willen hier niet blijven staan en gaan een camping zoeken, die vinden we eindelijk in Stra. Jablonki. Een mooie Poolse camping aan een meer en we kunnen onder bomen staan met het uitzicht op het meer .
We zetten de stoelen buiten en gaan heerlijk iets fris drinken. Maar dan komen de muggen, tjonge duizenden dus vlug naar binnen en spuiten, maar het leed was al geschied, ik zit onder de bulten maar dokter Diny heeft tabletjes tegen muggen allergie bij zich, het komt allemaal goed.
Zondag werd het 28 graden en we kunnen fijn buiten zitten lezen. Martin deed een poging om te vissen sinds 6 jaar, en ja hoor een piep klein visje aan de haak zo klein dat ik hem niet mocht zien.
Maandag 21 mei wilden we om 10.00 uur gaan rijden, maar onze camper liep vast maar met vereende krachten konden we om 11.00 uur rijden.
We rijden via route 16 richting Olsztijn en bij Mragowo pakken we weg 591 naar Ketryn deze weg is erg slecht met veel hobbels. Iets voor Ketryn is de Wolfsschanze een geheim onderkomen van Hitler
Deze gaan we dinsdag bezoeken .

• 21 Mei 2012 - 18:33

Dorotique:

hele goeie reis, kom je wel ergens tegen, vertrek 11 juni

• 21 Mei 2012 - 18:41

Marjolijn:

leuk! jullie route te volgen, wij reden dit vorig met de groep! ja, de Wolfschanze is indrukwekkend.
    goeie reis verder

• 21 Mei 2012 - 18:53

Judith:

Goeie reis en veel plezier!!

• 21 Mei 2012 - 19:33

Simone:

Goed om te horen dat jullie het fijn hebben :)

• 21 Mei 2012 - 20:58

Monique Scherpbier:

Wolfsschanze, erg intressant. Vorige zomer zijn wij daar geweest.

• 21 Mei 2012 - 21:54

Carla De Vries Van T:

Leuk om te zien dat jullie weer zo lekker onder weg zijn! Veel plezier en leuk dat ik het op deze manier heb ontvangen.

• 22 Mei 2012 - 08:24

Pieter En Jeanne:

leuk verslag, we volgen jullie

• 22 Mei 2012 - 09:27

AbeCamper, :

Goede reis door de Baltic...
    Vergeet Riga niet !!
    Begin Juni ga ik die kant op.
    Groeten aan allemaal.
    Abe

• 03 Juni 2012 - 18:50

Theo En Martha:

hallo jullie hebben n leuke reis jammer van t weer
    wij hadden prachtig weer gisteren de hele dag buiten
    met de verjaardag
    vandaag heel veel regen en koud
    wij wensen jullie nog veel plezier
    groetjes ook aan Helm
    Theo Martha

• 15 Juni 2012 - 07:51

Dit Was Geen Ontbijt:

We hebben hier een lunch zo te zien maar geen ontbijt,alles was lekker,groet Frania.
    waar de mannen uitrusten bij het Anfitheater en dit is naar de kerk voor de procesie 12 stuks ,in 2010 is dit geopend 1410-2010 Grunwald monument,en elk jaar wordt in Kurzetnik ridder gevechten gehouden.net als in Brummen vogelschieten.