Rovaniemi - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Martin en Diny Geurden- Verrij Dobbenberg - WaarBenJij.nu Rovaniemi - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Martin en Diny Geurden- Verrij Dobbenberg - WaarBenJij.nu

Rovaniemi

Door: Diny

Blijf op de hoogte en volg Martin en Diny

25 Juni 2012 | Finland, Rovaniemi

Zondag 24 Juni. We zijn nu in Rovaniemi, Daar is het huis van de Kerstman maar helaas hij heeft een rustdag, dus die gaan we dan maar maandag bezoeken. Het is mooi weer, hier en daar een wolkje en 22 graden. We gaan fietsen en daarna lekker buiten in de zon zitten. We staan op een parkeerplaats exact op de Poolcirkel. Hier is ook het huis, postkantoor en grot van de Kerstman. Er zijn ook veel souvenirwinkels en restaurants. Martin is nu zalm aan het roken, ik ben benieuwd of dat lukt en smaakt. En het was verrukkelijk!!!! Maandag 25 juni. Hiep hoera, mijn klein zoon Yoram is jarig 9 jaar. Vandaag zijn we naar de Kerstman geweest het was wel leuk, met mooie ijssculpturen van beren, elanden, rendieren en nog meer beesten. Er was ook een show met dansers om 12.45 zijn we weer terug bij de camper. Straks gaan we weer verder rijden richting Zweden.

• 25 Juni 2012 - 13:36

Cisca.:

Prachtig bij de kerstman hebben jullie ook een wens gedaan.
    Hier is alles goed,veel regen,had wat sla plantjes van Agnieszka met wortel en al mee gekregen ,grappig in een bak gedaan en ze groeien al,ijsberg en kropsla.
    De hartelijke groeten,en goede reis,van 5-14-06-2012 ga ik met Anita naar zorghotel,,Belmont,,in Ede.van jullie vriendin Frania.

• 25 Juni 2012 - 16:16

Gerard En Corrie:

Met jullie gaat het goed zo te zien ( houwen zo ) hier is het trut weer. halen en brengen.Wij zijn nog niet veel weggeweest ,dan dit en dan weer dat en het weer zit niet zo mee.Heb je Hans ook als eens gemaild of iets dergelijks wij wel en ook een keer gezien met Jeanne.Volgens mij wordt het wel iets Jeanne zegt dat ze er niet meer van af komt.Ze gaan van de week naar Engeland.
    Nog een fijne reis van ons en tot ziens.
    Groetjes Corrie en Gerard.

• 27 Juni 2012 - 18:47

Peter:

Hoi mam en Martin,

Leuk om jullie verhaal en alle foto's te zien. Krijgen we goed gevoel wat jullie allemaal meemaken.

Veel plezier en een dikke ks uit veenendaal van ons allen!

• 02 Juli 2012 - 14:36

Evert En Sini Nijmei:

Hallo vakantie-gangers,
    Prachtig. prachtig, wat jullie allemaal zien en meemaken. Heb net een stukje voor jullie klaargemaakt, maaar ik zie het niet terug.Foutief gerammeld op de computer natuurlijk. In ieder geval schitterende foto's, die het bijbehorende verhaal heel begrijplijk maken. Last van muggen (gehad) ? Volgende keer een notenboom meenemen in een "karregien"achter de camper.
    Onder of in de nabijheid van een notenboom heb je praktisch of nooit last van muggen.
    Als bij ons het nachtelijk duister overheerst, dan hebben jullie zonneschijn. We hoorden 's het verhaal van een kennis van ons, die naar de Noordkaap was geweest, dat zijn kinderen 's nachts om 12 uur niet naar bed wilden, maar wilden spelen in de zon. Onvoorstelbaar in ons Nederlandje.
    De Kerstsfeer hebben jullie in de zomer ook nog een beetje beleefd. We kijken uit naar volgende verhalen. Heb het goed met elkaar en geniet van alles.
    Hartelijke groeten van Sini en Evert Nijmeijer (de dronken soldaat in het leger van David).

• 05 Juli 2012 - 08:45

Wjmbmulder@live:

Vul hier je reactie in... Hartstikke leuk om te zien wat hebben jullie het weer leuk en wat een leuke buurtjes we hebben veel gelachen. En wat een puinhoop in de garage had ik niet moeten zien? Heb ook een leuke reis gehad midden door Berlijn gefietst gaaf en wat een camper plaats. Dresden was ookm super aan de Elbe en veel gefietst heel veel cultuur gezien allen Potsdam viel me erg tegen de buurtjes waren er ook geweest goede reis maar weer en tot ziens wiljanne