Estland - Reisverslag uit Pärnu, Estland van Martin en Diny Geurden- Verrij Dobbenberg - WaarBenJij.nu Estland - Reisverslag uit Pärnu, Estland van Martin en Diny Geurden- Verrij Dobbenberg - WaarBenJij.nu

Estland

Door: Diny

Blijf op de hoogte en volg Martin en Diny

02 Juni 2012 | Estland, Pärnu

Donderdag 31 mei. Martin heeft met Daiva om 15.00 uur de nieuwe velg met band opgehaald. Die kwam niet uit Duitsland maar uit Italië!! We rekenen af onder het genot van een kopje koffie of thee met een heerlijke koek, in de prachtige tuin van Daiva. Als presentje kregen we een reukzakje met kruiden wat heerlijk ruikt. We rijden naar Riga, de hoofdstad van Letland, waar we een parkeerplaats hebben bij een openlucht museum, waar we overnachten.
Vrijdag 1 juni. De volgende morgen schijnt de zon en rijden we om 8.00 uur weg om naar de stadscamping in Riga te gaan, deze ligt vlak bij de stad. Met de bus gaan we naar de stad. Daar bekijken we de kathedraal en wandelen door het oude gedeelte. Na een gezellig terrasje gaan we om 15.00 weer richting camper en het begint dan ook te regenen. Zaterdag 2 juni, wij zijn aangekomen in Pärnu, een Hanzestad in Estland, we staan aan de haven, die ligt aan de golf van Riga. De weg er naar toe was mooi vlak en 2 baans,het was erg rustig op de weg en we konden goed door rijden. Het is jammer dat het weer niet mee werkt, het is hier maar 10 graden en winderig en regenachtig.
Zondag 2 juni. Het heeft vannacht stevig gewaaid en geregend, gelukkig is het nu droog. Om 11.30 gaan we de stad in en komen bij een kerk waar we naar binnen gaan, ik wil toch een zondags gevoel hebben. Er was een dienst voor vrouwelijke militairen die een nieuwe vlag kregen en die moest worden ingezegend. Heel apart!!! We wandelen verder door de stad waar oude, nieuwe gebouwen en winkels door elkaar staan. Gelukkig was het droogweer en de zon kwam er door. Morgen gaan we verder naar Tallinn.

• 02 Juni 2012 - 19:11

Joke:

Leuk hoor om weer op de hoogte te blijven van jullie belevenissen,wij gaan er zelf ook weer voor ruim 3 weken tussenuit. Eerst Alpe d´huez en volgende week zaterdag naar ons huis.
    Wij hebben er weer zin in....jullie veel plezier en geniet lekker! Liefs Hans en Joke

• 03 Juni 2012 - 11:50

Anneke En Gerard:

Martin en Diny jullie pagina gezien (mooi!!!!) en wensen jullie nog veel reisplezier en natuurlijk mooi weer. Een schrale troost, bij ons in Nederland is het momenteel ook niet echt geweldig.
    Wij hopen binnenkort een korte reis te maken naar Noord-Duitsland.
    We zijn uiteraard ook nog steeds bezig met de camper, maar er komt schot in.
    Heel veel groeten ook aan jullie medereiziger en vriend.

Anneke en Gerard