Naar Portimão en Cachopo - Reisverslag uit Portimão, Portugal van Martin en Diny Geurden- Verrij Dobbenberg - WaarBenJij.nu Naar Portimão en Cachopo - Reisverslag uit Portimão, Portugal van Martin en Diny Geurden- Verrij Dobbenberg - WaarBenJij.nu

Naar Portimão en Cachopo

Blijf op de hoogte en volg Martin en Diny

08 December 2012 | Portugal, Portimão

Donderdag 22 november rijden we naar Portimão. We zien hier veel bekenden en het is er gezellig. We komen 2 solo’s tegen Cisca Wisse en Theo Bos, zij zijn op weg langs de kust, richting Spanje. Martin krijgt van hen een etentje aangeboden omdat hij de tomtoms heeft bijgewerkt en zo mocht ik ook mee, lux en gezellig. Gerrit Verhallen: Martin heeft je zalmforel gerookt en hij smaakte heerlijk!!!! Nu zit Martin buiten te schilderen het kan net want er staat een frisse wind en het is 17 graden, maar in de zon is het lekker. Iedereen komt even bij hem kijken, dus belangstelling genoeg. Ook Rika is wezen buurten, met haar hondje Punny. Gisteravond zijn we uit wezen eten in restaurant Claire’s, met Gerard en Corry, Hans en Jeanne, Wim en Tilly. Dit zijn mensen die we andere jaren ontmoet hebben. Met dit hele stel zijn we af gelopen weekend naar Cachopo geweest. Zondagmorgen om 10.00 uur zijn we gaan rijden. Het was een prachtige tocht door de bergen en met mooi weer!!! ’s Middags gaan we bbqen en iedereen heeft salade of iets gemaakt, Hans heeft het vlees geprepareerd en legt het op de BBQ. We staan in een rivierbedding met weinig wind en de zon schijnt lekker. Na de BBQ gaan we rond het kampvuur zitten, tot rond 23.00 uur. Maandag 3 december is Gerard jarig, hij wordt 67 jaar, om 09.00 uur hebben we voor hem gezongen. Na het ontbijt gaan we wandelen, naar de sinasappelbomen, een mooie route. S ’Middags borrelen met hapjes en ’s avonds eten in het restaurantje heerlijk zwarte varken en kip, met sla en friet en rode of witte wijn dit alles is ons aangeboden door het feest varken. Dinsdagmorgen rijden we naar Quarteira om de was te laten doen die we de andere dag weer kunnen ophalen. Ook lopen we nog even over de markt om te kijken naar een vest voor onze Teun. Ze hebben alleen maar meiden vesten, dus gaan we weer naar de camper, die naast de markt staat. Om 17.00 uur is de markt weer opgeruimd en kunnen we weer het terrein op waar ook stroom is. We blijven hier nog even staan. Het weer is goed zo rond de 20 graden hoewel het vannacht regende en heel hard waaide.
Wordt vervolgd

  • 08 December 2012 - 21:50

    Margje:

    Jullie hebben het weer goed voor elkaar. Ik had dat zwarte varken wel willen eten is erg lekker. Fijn dat het nog goed weer is hier is het koud en glad.
    Fijne tijd met z,n allen.

    Liefs margje

  • 08 December 2012 - 22:41

    Abe Hamersma & Wil Dollekamp:

    Dat ziet er allemaal goed uit.....bij jullie...!

    Wij zijn nu in Marokko en genieten met vollle teugen... !
    Komen ook hier bekenden tegen van vorig jaar en dat is dus bijpraten...
    Wij gaan verder zuidwaarts en op mijn reisbblog,
    www.abecamper.reismee.nl
    probeer ik de gebeurtenissen op te schrijven...!
    Groeten van ons samen en... ' geniet ervan zolang het nog kan '
    AbeWil.

  • 08 December 2012 - 23:12

    Jan Verhaaren (cognac):

    Hoi feest neuzen,Zo te zien gaat het jullie goed,Ik zou haast zeggen dat ik jullie even op kom zoeken.
    Maar daar moet ik nog even mee wachten.In ieder geval nog een fijnen vakantie!!
    Groet
    Jan

  • 09 December 2012 - 01:36

    Petra Dob:

    Ha lieverds,
    Heerlijk om te lezen hoe gezellig jullie het hebben. En prettig dat ik mij een voorstelling kan maken van jullie belevenissen.
    Wij hebben momenteel 2 mannen uit de Oekraïne te logeren. Ze zingen in een kamerkoor. Geweldig! En zelf hebben we natuurlijk ook een druk optreden. Vandaag heerlijk in het kleine kerkje van Gerben en Amnet gezongen. Had nog een fijne acapella solo en liep goed. Niek was weer als van ouds mijn drummerboy en dat ging ook gesmeerd. Wij genieten van elkaar en dat is mooi. Gerben en Annet zijn een paar dagen naar Bonaire. Leuk om dat ook te volgen. En met Loes hebben we weer een paar fantastische theater avonden meegemaakt. Ze doet het goed, is een stralende gastvrouw en met Sinterklaasavond was ze een spetterende gelukkige moeder voor haar kinderen en dochter voor ons. Wat kan het leven goed zijn. Lieverds geniet verder en misschien zien we jullie nog tussen de feestdagen door. Zou heel fijn zijn.
    Dikke knuf en hou doe,
    Xx PeNiek

  • 09 December 2012 - 01:56

    Dorotique:

    zou willen dat ik er weer bij was, ik weet niet waarom ik hier blijf ?

  • 09 December 2012 - 01:57

    Jannie Pastoor:

    Wat heerlijk om zo met elkaar te eten en uit eten te gaan. Hebben jullie Sinterklaas daar ook nog gezien??
    Hij is weer terug naar Spanje,maar had natuurlijk ook via Portugal kunnen gaan.???
    Zelf heb ik een fijn gezellig Sinterklaasfeest bij de kinderen in Breda gevierd.
    Wij hebben sneeuw en vandaag was er in Doesburg een sfeer volle Kerstmarkt.In de Grote kerk was er van alles ook te doen,en er waren heerlijke hapjes van wild - vlees - door de restaurants van Doesburg gemaakt.Wat voor weinig geld te koop was.
    En natuurlijk was er de glühwein, die erg lekker was, zeker omdat het zo koud was/is.
    Maar het was lekker droog weer.Morgen zullen we regen of natte sneeuw krijgen.
    Lieve Diny en Martin blijf genieten!! Dikke Pakkerd en liefs, Jannie

  • 09 December 2012 - 02:00

    Nuijen:

    Wat geweldig om te horen dat het goed met jullie gaat,en dat jullie het zo na de zin hebben.Hier is het koud en slecht weer op het moment ijzelt het,morgen gaat het weer dooien ,verder is het rustig in het stadje grave,nog hele fijne en mooie dagen,geniet ervan groetjes karin en matje

  • 09 December 2012 - 02:40

    Simone:

    Mooi verslag weer. Jullie hebben het lekker gezellig samen :D
    liefs van mij.

  • 09 December 2012 - 08:42

    Inge En Doede Ruiter:

    Wat heerlijk om zo'n verhaal op de vroege zondagochtend te lezen krijgen er echt zin in!
    Hier sneeuw maar met croisantjes in de oven. Wij hopen rond de kerst weg te kunnen zien jullie vast wel ergens geniet ervan!!!! Hartelijke groeten Inge en Doede

  • 09 December 2012 - 11:37

    Mona Hardes:

    Heerlijk dat jullie het zo naar het zin hebben, ik hoop er ook over ongeveer 6 weeken er van te kunnen genieten?

  • 09 December 2012 - 13:13

    Richard Geurden:

    Ha Pap en Diny, ik zie dat jullie het goed naar de zin hebben en lekker aan het genieten zijn.
    Ben hier nu aan het kijken hoe een mooie pak sneeuw aan het weg regenen is...jammer
    Ik wens jullie nog een fijne zondag en tot de volgende keer.xxx

  • 09 December 2012 - 13:50

    Mies De Vries:

    wat een gezelligheid daar. het is toch een prachtig land met zon en soms wind. genieten jullie er maar lekker van. leuk dat jullie ook veel mensen ontmoeten en het daar gezellig mee maken. ons leven speelt zich binnen af. vrijdag flinke sneeuwbuien en nu met vorst. ze denken zelfs al aan de elfstedentocht maar dat doen ze al jaren. VEEL PLEZIER en leuk om jullie verslag te lezen.

  • 09 December 2012 - 16:30

    Gerhard:

    Unieke foto, zo heb ik jullie nog nooit gezien, dacht dat er alleen maar stampot gegeten werd!!!
    Hele fijne reis nog en tot gauw. Dikke knuffel aan mijn moppie en Toon

  • 09 December 2012 - 16:44

    Bennie Monique Nick En Benthe:

    Hoi Ome Tiny en Diny,
    Dat ziet er allemaal gezellig uit, geniet ze samen!
    Groetjes Bennie Monique Nick en Benthe

  • 09 December 2012 - 22:22

    Jeanne:

    Hoi Diny en Martien,

    Zo te zien genieten jullie weer volop van de zon, de wandelingen het eten en drinken en van de (solo)vrienden om jullie heen,
    Groeten van Pieter en Jeanne
    ook vanuit Portugal

  • 10 December 2012 - 09:31

    Janine:



    Nou het ziet er weer echt ouderwets gezellig uit met lange tafels en bierpullen en wijn op tafel.
    Wat een mooie campers!!
    Het was hier tot voor een paar weken terug nog 20°, maar nu is 's nachts vlakbij het vriespunt en overdag 8° ofzo... wel meestal zonnig... maar koud!! BBbbrrrrrrr... dat is ter voorbereiding op NL.

    Ik zie jullie daar!

    xx

  • 10 December 2012 - 16:32

    Gerard Dekkers:

    hallo
    tomtomherstellingsmonteur
    zalmforelkookkunstkok
    rembrandtvanrijnschilderkunstenaatmartin
    damedinydieverbodenvruchtpluktuitsinaasappelboom
    beslagenramenop66doorgerbrandgeregeld
    nou luitjes nog veel plezier samen en veilig thuiskomen
    groetjes en liefs mini gerard

  • 10 December 2012 - 16:56

    Ada V.d Pol_ Hooimijer:

    Lieve Mensen.
    Wat hebben jullie het weer gezellig.het weer werkt ook mee.
    Hier ook goed,nog steeds 2x per week Fysio,nu is het koud hier, overal is sneeuw gevallen in Ned, hier niet.
    Voor de komende dagen gaan de temperaturen naar beneden,och dan maar wat harder stoken.Lotje staat al vanaf half Sept. in de garage tot Mrt. 2013.Ik hoop dat ik er dan meer mee weg kan als de 2 afgelopen jaren.
    Doe de bekende daar de groetjes van mij, jullie hele fijne gezellige kerstdagen en veel goeds en gezonheid voor 2013.
    Veel groetjes, Ada

  • 13 December 2012 - 20:07

    Cisca:

    lieve Diny en Martin,
    Dank jullie wel,ik ga van 17 t/m 21 -12.een week naar het Radboud ziekenhuis,weer aan de lymfpress dit heb ik al vaker gehad,er is te veel vocht in de benen.zie jullie nog wel,maar 1e kerstdag moet ik in dieren zingen.
    Jullie krijgen de groeten van alle bekenden,en een lieve groet van mij Cisca.

  • 13 December 2012 - 20:07

    Cisca:

    lieve Diny en Martin,
    Dank jullie wel,ik ga van 17 t/m 21 -12.een week naar het Radboud ziekenhuis,weer aan de lymfpress dit heb ik al vaker gehad,er is te veel vocht in de benen.zie jullie nog wel,maar 1e kerstdag moet ik in dieren zingen.
    Jullie krijgen de groeten van alle bekenden,en een lieve groet van mij Cisca.

  • 14 December 2012 - 22:23

    Wilma Buijs:

    Nu hebben jullie mijn hotmail ook tot in ned.gr ruwi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Portimão

Martin en Diny

Actief sinds 09 Nov. 2011
Verslag gelezen: 1446
Totaal aantal bezoekers 104258

Voorgaande reizen:

15 Mei 2016 - 23 Juni 2016

Reis Italië 2016

06 November 2015 - 30 Maart 2016

Portugal 2015=2016

22 April 2015 - 03 Juni 2015

Eindelijk rondje Italië

18 November 2014 - 21 December 2014

Groot onderhoud

02 November 2013 - 28 Maart 2014

Overwinteren 2013-2014

30 Mei 2013 - 10 Juli 2013

Gardameer 2013

07 Mei 2013 - 13 Mei 2013

World Music Festival Innsbruck

16 November 2012 - 16 April 2013

(over)winteren in Portugal 2012-2013

16 Mei 2012 - 02 Augustus 2012

Polen, Baltic, Scandinavie

10 November 2011 - 15 Maart 2012

(over) winteren

Landen bezocht: