Dagindeling - Reisverslag uit Lingen, Duitsland van Martin en Diny Geurden- Verrij Dobbenberg - WaarBenJij.nu Dagindeling - Reisverslag uit Lingen, Duitsland van Martin en Diny Geurden- Verrij Dobbenberg - WaarBenJij.nu

Dagindeling

Door: Diny

Blijf op de hoogte en volg Martin en Diny

04 December 2014 | Duitsland, Lingen

Een dagje revalideren.
De wekker gaat om 06.45 af. In slow motion, wassen en aankleden. We hebben tijd om te ontbijten van 07.00 uur tot 08.45 uur. Het is een ontbijt buffet met yoghurt en allerlei soorten brood en beleg. Maar ja, als je met krukken loopt is dat erg lastig. Je pakt een bordje, legt er wat brood op, schuift het moeizaam verder op het buffet, dan beleg, weer geschuifel tot dat je aan het eind komt. Nu moet ik wachten tot er één van de hulpen mij ziet staan en die brengt het dan naar mijn vaste tafel, nr. 12. Aan tafel zitten we met vaste mensen die je iedere maaltijd aan deze zelfde tafel weer tegen komt. Het is echt een goed systeem. Tussen de middag eten we warm, van 12.00 uur tot 13.30 uur. Er is altijd soep. Martin pakt die voor mij, hij eet ook mee. Daarna kunnen we uit 3 gerechten en een toetje kiezen, dit wordt aan tafel gebracht. Daarna de therapie, die begint per dag op verschillende tijden, soms om 08.00 uur en dan weer om 09.30 uur. Vanmorgen eerst 15 minuten fietsen op de hometrainer, voor dat je daar bent moet je eerst lange gangen door en met de lift naar boven. Eigenlijk heb ik hier een tom-tom nodig om de weg te vinden. Rennen, om 10.00 uur komt de arts, nou artsen ! 2 hoofd artsen en een manneke ( leerling ) en de verpleegster. Eén vroeg wanneer ga je naar huis ik zei, 12 december, als antwoord zeiden ze nee hoor 17 december, nu moet ik dat nog afwachten, ik wil 12 december naar huis…..
Martin is gekomen en heeft heet water meegenomen voor koffie, zo sparen we koffie geld uit hi hi hi
Na het eten krijg ik eerst ultrasone geluidsgolven, dat duurt 5 minuten, daarna moet ik rennen naar de gymnastiek. Om 16.00 uur mag ik 20 minuten in de slendermachine, om mijn knie te buigen tot 80 graden. Avond eten van 17.00 uur tot 18.45 weer een brood buffet met diverse salades. Alles is hier perfect geregeld, Het eten is aan de zoute kant, zeg je er iets over dan krijg je als antwoord dat de kok verliefd is, grappig hé.
Wordt vervolgt

  • 04 December 2014 - 22:18

    Rika:

    Ziet er goed uit Diny! Vooral dat eten! Het eten is niet slecht hier, maar geen keuze en veel pastas en rijst. Ja en een Portugees ontbijt is sober. Fijn te horen dat je zo goed vooruit gaat. Ben gister voor controlle geweest. De operatie is perfect verlopen en daar heb ik ook geen last van. Een x-ray van mijn knie heeft ons nu bewezen dat deze volledig bezweken is aan de artrose. Normaal zou dat een nieuwe knie moeten worden, maar vanwege mijn kanker zegt ook de orthopeet; liever geen operatie's meer in mijn situatie.
    Wel is de verwachting dat ik in huis op krukken zal kunnen lopen. Op straat gaat het gewoon een scootmobil worden. Ik denk dat ik ook nog wel auto zal kunnen rijden, nou dan kan ik me gewoon alleen redden! Heb 3 uur per dag fisio en boek nu langzaam vooruitgang. Nu we weten dat er toch niets meer te verknallen valt in de knie, kunnen we wat meer gaan doen. De metalen pennen in mijn been en heup zitten prima en op de foto lijkt het wel een modern bouwwerk, haha. De laatste week veel in de mooie tuin gezeten hier, want het is steeds rond de 19 graden, dus in de zon, super. Zal naar verwachting nog wel tot half januarie duren voordat ik naar huis kan, waar dat dan ook moge zijn. Dat horen jullie nog wel. Nou Diny succes en sterkte nog! Dikke knuf voor jullie beiden, ciao. Rika

  • 05 December 2014 - 09:45

    Corrie Zwekars:

    hoi,fijn te horen dat het goed vooruit gaat.het is wel een tegenvaller als de ontslagdatum later is.Fijn dat Martin in je buurt is.Wij zijn nog een tijdje thuis,met onze zwager zal het niet zo lang meer duren.maar je weet dat nooit.Met mij gaat het weer redelijk goed,alleen moet de suiker op een rijtje gezet worden,daar zijn ze nu mee bezig.Wij hopen dat jullie fijne kerstdagen thuis zullen hebben en een goed uiteinde.heel veel beterschap en de groetjes van ons twee!!

  • 05 December 2014 - 11:51

    Jannie Pastoor:

    Hoi Diny..aan de zorg rond om je heen heb je het goed getroffen. Wel een druk programma.. Zo vliegen de dagen om. Sterkte en liefs..ook voor Martin. XX

  • 05 December 2014 - 17:47

    Anny En Peter:

    Hoi Diny, inderdaad een klein dompertje 12 of 17 december maar ik denk dat je die 5 dagen wel overleefd, je hebt Martin om je heen en dat scheelt natuurlijk wel heel veel.
    We wensen je veel (kracht) en sterkte toe.
    Ik wil je niet jaloers maken maar zoals Rika al schreef het is hier prachtig weer , s nachts wel fris maar overdag lekker de zon.
    Wij staan nu bij Andre, lekker rustig voor ons, voor Andre mag het wel wat drukker worden en dat gunnen we ze ook het zijn zulke behulpzame mensen niets is teveel voor hun.
    11 december komt mijn broer voor een paar dagen, ze vliegen op 14 december met ons weer terug,
    zodat we met de feestdagen weer in Nederland zijn .
    Groetjes van ons, Peter en Anny

  • 05 December 2014 - 21:12

    Martin En Diny Geurden- Verrij Dobbenberg:

    Bedankt voor de gezellige mailtjes. Voor wie naar huis vliegen goede vlucht en fijne feestdagen.
    hartelijke groeten Martin en Diny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Lingen

Groot onderhoud

Diny naar Duitsland voor een nieuwe heup.

Recente Reisverslagen:

08 December 2014

Eindelijk foto's online

04 December 2014

Dagindeling

30 November 2014

Revalideren

21 November 2014

Heupoperatie
Martin en Diny

Actief sinds 09 Nov. 2011
Verslag gelezen: 869
Totaal aantal bezoekers 104091

Voorgaande reizen:

15 Mei 2016 - 23 Juni 2016

Reis Italië 2016

06 November 2015 - 30 Maart 2016

Portugal 2015=2016

22 April 2015 - 03 Juni 2015

Eindelijk rondje Italië

18 November 2014 - 21 December 2014

Groot onderhoud

02 November 2013 - 28 Maart 2014

Overwinteren 2013-2014

30 Mei 2013 - 10 Juli 2013

Gardameer 2013

07 Mei 2013 - 13 Mei 2013

World Music Festival Innsbruck

16 November 2012 - 16 April 2013

(over)winteren in Portugal 2012-2013

16 Mei 2012 - 02 Augustus 2012

Polen, Baltic, Scandinavie

10 November 2011 - 15 Maart 2012

(over) winteren

Landen bezocht: