Revalideren - Reisverslag uit Lingen, Duitsland van Martin en Diny Geurden- Verrij Dobbenberg - WaarBenJij.nu Revalideren - Reisverslag uit Lingen, Duitsland van Martin en Diny Geurden- Verrij Dobbenberg - WaarBenJij.nu

Revalideren

Door: Diny

Blijf op de hoogte en volg Martin en Diny

30 November 2014 | Duitsland, Lingen

Vervolg groot onderhoud
De tweede dag zijn we begonnen met therapie, dit nog in bed, buigen en strekken. De volgende dag werd om 06.00 uur met bloed afgenomen en bloeddruk gemeten. Deze dag mag ik uit bed, ik heb geen pijn maar ben bang met een pin in mijn heup.
Het ging prima. Het is een fijn ziekenhuis, goede verzorging en zuster Marion waakt over alles, ze is 80 jaar en elke dag aanwezig, ze wast je rug en droogt die af en maakt overal een praatje. Heel apart, een non in een wit gewaad met hoofddoek, die je vroeger nog in de ziekenhuizen zag.
Elke dag therapie, de achtste dag, donderdag ben ik met de taxi naar Lingen, een revalidatie centrum gebracht. Martin met de camper er achteraan. Mooi gebouw met een mooie ligging, jammer dat het winter is. Het ligt tegen het bos aan en overal zijn wandelpaden.
Nadat ik ingecheckt was en de zoveelste handtekening had gezet zei de receptioniste u krijgt nog geld, echt belachelijk € 57.80. Ik was hoogst verbaast, het was koffie geld omdat de Nederlanders gewent zijn veel koffie te drinken en dan kon ik dat kopen in de koffieshop. Ook krijg ik elke dag de Telegraaf.
Het is hier hard werken, je gaat van de ene ergotherapeut naar een andere peut er wordt van alles gemeten en bekeken en ik maar handtekeningen zetten. Het zijn hier lange gangen, dus daar strompel ik dan door. ’s Morgens 07.45 uur bloed prikken voor suiker en dan snel ontbijten en om 8.30 eerste Peut. Welke ik natuurlijk fijn vind, is de machine waar mijn been in komt te liggen die heel langzaam buigt tot 80 graden en dan weer strekt en dat 20 minuten lang, dan slaap ik bijna.
Nu is het zaterdag 29 november 2014 en het is iets rustiger, want ze vinden eigenlijk dat ik hier te snel na de operatie ben, voor therapie. De krammen zitten er nog in. Vandaag ben ik alleen in de machine geweest. En morgen weer. Maandag moet ik echt aan de bak om 08.00 uur de eerste therapeut.
Wordt vervolgt.
Foto’s volgen nog.

  • 30 November 2014 - 12:37

    Janine:

    Hoi Dien,

    Ik ben blij dat alles zo voorspoedig verloopt. Het klinkt best lekker al die aandacht. Je moet werken, maar je wordt toch ook behoorlijk vertroeteld lijkt mij zo.

    Hoe lang moet je daar blijven?

    Sterkte met alles en ga zo door.

    Liefs,
    Janine

  • 30 November 2014 - 13:29

    Opahans:

    Hoi Diny,
    Ja..... dat is wel even werken om alles weer soepel en vlot te krijgen, je moet niet verzaken en even heel erg goed door de zure appel heen bijten (ik heb twee nieuwe knieën dus ik ben ervaring deskundige ) maar...... het resultaat wordt dat je vele jaren weer als een spring in het veld door het leven kan gaan.
    ZET HEM OP !!

    groet Hans


  • 30 November 2014 - 15:00

    Iddo:

    Lieve tante Diny,

    Fijn dat het allemaal naar tevredenheid gaat en dat er goed voor u gezorgd wordt! Ook door Martin, die u ongeveer (ik elk geval in gedachten) bij elke stap volgt, als ik het goed lees. Heel veel succes bij het vervolg, veel sessies in die prettige (slaap)machines en veel sympathieke zusters toegewenst, en daarna hopelijk voor Kerst weer thuis(?).

    Hartelijke groet, Iddo

  • 30 November 2014 - 15:48

    Margje:

    Nou Dien dat wordt werken volgende week. Het is voor een goed doel. Dan weet je ook wat je straks te wachten staat met de tweede heup.
    Succes met alles xxx

  • 30 November 2014 - 15:55

    Frans En Noortje :

    Hoi Diny, je dagen zijn goed gevuld lezen we. En vervelen hoef je je al helemaal niet. Fijn dat je alweer een beetje op de been bent. Grappig zo'n oude non aan je bed, misschien kan ze je ook wel een rugmassage geven ;-)
    Revalideer ze, veel liefs van Frans en Noortje

  • 30 November 2014 - 15:58

    Miny Voogt:

    Hi Diny,
    Wat heerlijk dat je zo goed verzorgd wordt, dat hoor je soms wel anders.
    Sterkte er mee .love Miny en Filip

  • 30 November 2014 - 17:14

    Cathy Backer:

    Hallo Diny, zo te lezen gaat het al weer aardig goed met je gelukkig! Enne, de prima verzorging door de non zal er ook wel toe bijgedragen hebben. Wat heerlijk dat Martin met de camper bij je in de buurt kan overnachten hè? Maar, zo te lezen hebben jullie weinig tijd samen met al die therapiën ;-))) Dat is hard werken hè Diny! Je weet waar je het voor doet. Hoorde in nu van Marg dat je ook nog aan je andere heup geopereerd moet worden? Dat is toch ook wat! Daar wacht je voorlopig mee heb ik begrepen. Eerst met je nieuwe heup carnaval vieren, nou geen verkeerd vooruitzicht zou ik zeggen! Nou Dien, ik wens je verder een goed herstel en leuk dat je iedereen zo op de hoogte houdt! Lieve groeten vanuit een winters, koud Doesburg, Cathy

  • 30 November 2014 - 19:15

    Martin En Diny Geurden- Verrij Dobbenberg:

    Hoi Hoi allemaal bedankt voor de opbeurende reactie's.
    Hopelijk mag ik 12 december weer naar huis.

  • 30 November 2014 - 21:46

    Riny En Loek:

    Hoi hoi Diny en Tiny
    Ja zekers, therapie is zwaar werken......of het nu in Duitsland is of hier in Nederland !!!
    Maar ik weet zeker Diny dat je dat heel goed zult volbrengen, je bent in no time weer op de been.
    Leuk zo'n nonnetje bij je bed, bijna een uitgestorven soort.....!
    Lees net dat je misschien 12 december naar huis mag. Snel of niet ?
    Dan zullen ze je deze week nog wel leren trappen lopen, dat is ook belangrijk.
    Niet te veel slapen in de couveuse....on nee.....in de machine en lekker
    aan de slag met al je oefeningen. We moeten je hier kunnen horen puffen....!!!
    Het allerbeste ermee en tot horens, groetjes ook aan Tiny.
    Riny en Loek

  • 30 November 2014 - 23:00

    Jannie Pastoor:

    Hoi Diny..hoop dat je mijn mailtje hebt gekregen..Fijn dat het goed gaat..en blijven oefenen ..dan kunnen jullie samen de carnaval beleven. Liefs ook voor Martin. Xx

  • 01 December 2014 - 00:37

    Ans Van Rossum:

    Hoi Diny , fijn te horen dat het zo goed met je gaat. Zo te lezen, is die nazorg in Duitsland heel wat beter dan in Nederland.
    Hoe gaat het met Martin, zo alleen in de " Heimat " ?
    Diny sterkte en een spoedig herstel.
    Ans xxxxxxxxxxxx

  • 01 December 2014 - 16:01

    Lenie En Bè V,d. Sleurhut:

    Lieve Diny en Martin Allereerst wens ik je een voorspoedige revalidatie toe , we waren blij verrast iets te horen,
    Met ons is het goed , hopen deze week naar het zuiden te gaan ,
    hopen jullie nog te zien daar, en niet alleen voor Martins kunsten met het E.book ,Ik (lenie) moet een nieuwe knie, dus hoop ik op nieuwe informatie van jou
    Diny heel veel sterkte, en Martin ook , goed ziekenhuis lijkt me dat!!!!!
    Liefs van ons beide

  • 01 December 2014 - 17:00

    Martin En Diny Geurden- Verrij Dobbenberg:

    Lenie en Bé we gaan niet naar Portugal mijn andere heup moet ook nog.
    Jullie een hele fijne reis met gezondheid en mooi weer. Liefs van ons

  • 03 December 2014 - 12:16

    Cisca Wagenvoort.:

    Lieve Diny en Martin,
    Zo te horen gaat het aardig goed met je,veel oefenen en zwemmen mocht dat ook al?
    Diny veel sterkte en lieve groet,ga het weekend naar Ina Delaya zij wordt alweer 10 jaar zondag.ook de groeten van Lidy en henk ze zijn al verhuist.Cisca.

  • 03 December 2014 - 20:10

    Teun:

    lieve oma,

    hoe gaat het met je,? ik hoop dat je weer gauw weer thuis komt.

    kus teun xxx

    groeten aan opa

  • 03 December 2014 - 20:59

    Martin En Diny Geurden- Verrij Dobbenberg:

    Lieve Teun bedankt voor je berichtje.
    Ik zal het aan de dokter vragen.
    Kus Oma Diny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Lingen

Groot onderhoud

Diny naar Duitsland voor een nieuwe heup.

Recente Reisverslagen:

08 December 2014

Eindelijk foto's online

04 December 2014

Dagindeling

30 November 2014

Revalideren

21 November 2014

Heupoperatie
Martin en Diny

Actief sinds 09 Nov. 2011
Verslag gelezen: 1093
Totaal aantal bezoekers 104199

Voorgaande reizen:

15 Mei 2016 - 23 Juni 2016

Reis Italië 2016

06 November 2015 - 30 Maart 2016

Portugal 2015=2016

22 April 2015 - 03 Juni 2015

Eindelijk rondje Italië

18 November 2014 - 21 December 2014

Groot onderhoud

02 November 2013 - 28 Maart 2014

Overwinteren 2013-2014

30 Mei 2013 - 10 Juli 2013

Gardameer 2013

07 Mei 2013 - 13 Mei 2013

World Music Festival Innsbruck

16 November 2012 - 16 April 2013

(over)winteren in Portugal 2012-2013

16 Mei 2012 - 02 Augustus 2012

Polen, Baltic, Scandinavie

10 November 2011 - 15 Maart 2012

(over) winteren

Landen bezocht: