Heupoperatie - Reisverslag uit Damme, Duitsland van Martin en Diny Geurden- Verrij Dobbenberg - WaarBenJij.nu Heupoperatie - Reisverslag uit Damme, Duitsland van Martin en Diny Geurden- Verrij Dobbenberg - WaarBenJij.nu

Heupoperatie

Door: Diny

Blijf op de hoogte en volg Martin en Diny

21 November 2014 | Duitsland, Damme

Grote onderhouds beurt in Duitsland.
In verband met te lange wachttijden in Nederland heeft mijn zorgverzekering geregeld dat ik in Duitsland geopereerd kon worden.
Dinsdag 18 november zijn we met de camper vertrokken naar Damme.
Damme licht vanaf Oldenzaal 100 km over de grens in Duitsland.
De heupoperatie gaat in het St. Elisabeth krankenhaus plaatsvinden.
Om 15.00 zijn we in Damme en zoeken we een parkeerplaats, achter het gezondheid centrum is een groot parkeerterrein. We gaan even de omgeving verkennen. Woensdag 19 nov. Om 10.00 uur hebben we een afspraak om mij aan te melden.
Tjonge wat een gedoe allemaal Duitse formulieren lezen en invullen en ondertekenen, bij de volgende weer het zelfde, zo wel 4 keer. Daarna een afspraak met dokter Berg. Gelukkig is hij een Nederlandse arts en heel aardig. Daarna weer allerlei formulieren lezen en ondertekenen, voor alles willen ze toestemming.
Om 14.30 zijn we eindelijk op de kamer, waar al een Nederlandse dame ligt, met een nieuwe knie. Zij is zeer tevreden over de behandeling.
Martin slaapt op een camperplaats 4 km verder met stroom en verdere verzorging.
Donderdagmorgen om 07.30 ga ik naar beneden en word geopereerd. Martin is de hele dag aanwezig en ik lig op de intensive care. De dag breng ik slapend door.
Vrijdag om 04.45 hoor ik een opgewekt, gutte morgen, ik dacht dat is Martin niet?? Nee de nachtzuster, die kwam even bloed afnemen, midden in de nacht. Ik vroeg nog of ze geen senioren tijd hadden. Ze zou er over gaan nadenken. Om 08.00 uur wordt het ontbijt geserveerd, 2 korn boterhammen met beleg, een ei, peer en koffie, wat wil een mens nog meer. Om 09.00 ben ik weer op mijn kamer 248, waar mijn buurvrouw klaar staat voor vertrek naar huis. Woensdag kan ze in Lingen (D) terecht het is nu te vol.
Wordt vervolgt.

• 23 November 2014 - 15:03

Simone:

Hoi Diny, sterkte ermee!! en dat je maar snel weer rond mag huppelen! :D <3

• 23 November 2014 - 15:06

Mona Hardes:

Hoi diny hoe gaat het nu? ik hoop dat je niet te veel pijn hebt.
    kon je eerder in duitsland terecht? of had je geen vertrouwen in de nederlandse artsen?
    hoe lang denk je , dat je in het ziekenhuis moet blijven?
    lieve groetjes van mij voor jullie allebij

• 23 November 2014 - 15:08

Margje:

Goed om dit te lezen. Het lijkt wel of je in een hotel ligt ipv een ziekenhuis.
    Fijn dat ze goed voor je zorgen. Wil je laten weten wanneer je naar het volgende adres gaat? Dit ivm sturen van kaarten.
    Sterkte met je herstel.

• 23 November 2014 - 15:41

Frania,Wagenvoort.:

Lieve Diny,en Martin,
    Veel beterschap en sterkte van de mensen uit de kerk,en van Ina en kids en van Cisca.

• 23 November 2014 - 17:13

Nel:

Fijn dat het goed gegaan is, sterkte Diny en Martin

• 23 November 2014 - 17:51

Ad & Mia V D Meijs:

HALLO DINYWE OPEN DATHETGOED GAATMET JEEN DAT JE WE SNELLOOPT A[S EENK[VIT[K BEN AAN M[JNTWEEDE CHEMOKUUR BEZIG 23 DEC WEEERMRISCANEN HOPEN DAT HETGEHGOLPEN HEEFTVERDERS GAATHET WEL MET ONSWE GAAN OOK NIETOP VACNTIEDIT JAARHEB DE CAMPER GESCHORTKOMEN SNEL ALS HETGOEDGAATMET JE KOMEN WE SNELEEN KEEROP VISITEGROETJES OOK AAN MARTINVANVAN ONSHEEL VEEL STERKEADENMIA

• 23 November 2014 - 19:22

Riny En Loek:

Hallo Diny en Tiny,
    Fijn dat jullie ons op de hoogte houden en wij hopen natuurlijk dat jij Diny, heel snel weer op de been bent en dat al het leed geleden is.
    Diny, laat maar eens lekker voor je zorgen want dan kun jij je helemaal focussen op de therapie.
    groetjes van Loek en Riny

• 23 November 2014 - 23:16

Ciska Wisse:

hallo Diny en martin.
    hoop dat je snel weer op de been ben.
    en veel sterkte toe gewenst en dat we jullie weer snel in portugal zien.
    groettjes Ciska

• 24 November 2014 - 13:44

Janine:

Hoi Dien,

wij wensen jou een vlot heelproces toe en dat je maar weer snel vlot rond mag huppelen!! :-) :-)

Toen ik vorige week op Cabo da Roca stond moest ik aan jullie denken.

Liefs en een dikke kus ook aan Martin,
    Janine & Co.

• 24 November 2014 - 19:10

Mies:

ha dini, fijn dat je nu eindelijk geopereerd bent. heeft lang geduurd dacht ik. nu bijkomen en in beweging komen. heel veel sterkte met je revalidatie. groetjes

• 26 November 2014 - 19:08

Arjan, Willie En Wendy:

Dag Dinie,

Wat fijn dat de operatie geslaagd is. Heb je pijn of ben je alweer aan het lopen?

Lieve groeten van ons!

• 26 November 2014 - 23:49

Cathy Backer:

Hallo Diny, Wat fijn dat alles goed is gegaan. Gisterenavond is Margje bij mij geweest en heb het hele verhaal gehoord. Fijn dat je zussen toch nog omverwachts zijn gekomen hè? Dat doet altijd goed! Laat je maar lekker verwennen en ik wens je van harte beterschap en lieve groeten ook aan Martin!

• 27 November 2014 - 15:01

Cisca Wagenvoort.:

Lieve Diny en Martin,
    Gaat het de goeie kant uit,veel sterkte en lieve groetjes ook van de familie in Polen en mijzelf.Cisca.

• 30 November 2014 - 11:54

Margje:

Hoi Diny,

Hoe gaat het nu. Is de behandeling zwaar behalve soort slenderen?
    Moet je nu een paar keer per dag oefeningen doen?
    Sterkte er mee. Xx