Op huis aan - Reisverslag uit Silves, Portugal van Martin en Diny Geurden- Verrij Dobbenberg - WaarBenJij.nu Op huis aan - Reisverslag uit Silves, Portugal van Martin en Diny Geurden- Verrij Dobbenberg - WaarBenJij.nu

Op huis aan

Door: Diny

Blijf op de hoogte en volg Martin en Diny

25 Mei 2016 | Portugal, Silves

Nadat we alles weer op de rit hebben rijden we 11 maart naar Sao Bartolomeu de Messines eerst op de grote camperplaats midden in de stad, om boodschappen te doen en een terrasje te pikken. Het is 22 graden en de zon schijnt volop!!! We rijden daarna door naar André, een Nederlander die een prachtige camperplaats heeft in Sao Bartolomeu de Messines, camperstop Messines. Midden in de natuur, waar je mooi kan wandelen, in de verte hoor je de schapen met de schaapsherder. 's Zondags brengt André je met zijn auto naar een restaurant waar je verrukkelijk kan eten, zo maak je weer contact met mede camperaars zoals Howard en Marijke en Ad en Fransien.
Dinsdag 15 maart gaan we richting Quarteira, we gaan naast de camperplaats staan omdat elke woensdagmorgen de grote zigeunermarkt is op de officiële camperplaats. Als we aankomen staat het al praktische vol we kunnen nog net een plek vinden, we staan wel wat schuin, maar ja voor 1 nacht kan dat wel. De markt was heel gezellig, niet te druk om dat we meestal vroeg zijn. Na de markt rijden we naar Manta Rota, de camperplaats was vol maar aan de linkerkant konden we nog op een gedoog ( Gratis ) plek staan.
Donderdag 17 maart, iets bewolkt en 17.5 graden, we rijden naar Tavira, bij de markthal we hebben daar honing gekocht € 16,00 voor 3 kilo en verrukkelijke vijgen. We bellen een solo die met ons mee naar huis zou rijden, om te vragen waar ze was en kregen als antwoord, och hebben jullie mijn mail niet gehad ik zit 60 km voor Salamanca. Jakkie ik was blij dat we gebeld hadden anders zouden we zaterdag gaan rijden. Nu besluiten we om nog even brood te halen en richting Nederland te gaan. We overnachten in Zafra, een camperplaats in Spanje, lastig te vinden en langs een drukke straat, we stoppen om 17.30 uur en het is 22 graden.
18 maart, het is bewolkt en het blijft zo de hele dag, in de middag begint het te regenen. We gaan in Burgos op een parkeerplaats overnachten, maar waar de campers mogen staan, staan nu kermis wagens, gelukkig hebben we nog één plekje waar we kunnen staan.
19 maart, wij rijden de hele dag in de regen, Om 18.00 uur zoeken we een slaapplaats op. We slapen in Roullet st. Estephe.
20 maart, het regent weer, temperatuur is koud, 6 graden, we kunnen niet echt door rijden, vanwege de vele rotondes, vooral bij Poitiers, maar ja daar hadden we voor gekozen ( zonder tolwegen) We gaan slapen bij Neufchatel-En -Bray, € 12,00 incl. stroom en wifi, een mooie camperplaats.
21 maart Balen, lekke band er moet een monteur komen, Martin kan de bouten niet los krijgen. Het is een aardige man en hij spreekt Engels, dat is wel handig en zo konden we weer snel op weg. Nog 541 km naar Nistelrode.
Maandag 21 maart komen we aan in Schijndel, net iets telaat om naar de Wit, de camperzaak te gaan. We hebben een rooster van de koelkast verloren . We gaan slapen bij de sporthal, prima plek. Dinsdagmorgen naar de Wit, om een nieuw rooster te halen. Nog even een bezoekje in Nistelrode, bij de oom en tante van Martin, en zo kwamen we om 14.00 uur weer thuis, in Brummen. Het was een gezellige tijd met veel contacten.
Dit was het dan, hopelijk tot een volgende reis.
Sorry, wij zijn een beetje te laat met dit verslag.

• 25 Mei 2016 - 16:53

Leny Smits ...:

Lieve Diny en Martin,

FIJN ... om dit verslag te lezen.
    Wat hadden wij een MOOIE tijd in Portugal.
    Nu ... allerlei reisjes hier in Nederland.
    Hopen elkaar weer te zien.
    BEDANKT voor dit verslag.

Liefs Leny ...

• 30 Mei 2016 - 18:01

Jeanne:

Beter laat dan miet toch?
    Gelukkig ook weer veilig thuisgekomen dat is belangrijk en dat na zo'n leuke en fijne tijd.

Nu lekker van THUIS genieten,

Groetjes P/J

• 12 Juni 2016 - 18:42

Wiljanne:

Lekker lang weg geweest ik was 30 maart weer thuis was een crematie en de tijd klopte mooi. Jullie rijden weer anders. Was leuk dat jullie op bezoek waren. Ben nu in de lappen mand operatie oog leden. Heel heftig nu derde keer. Maar plannen voor dit jaar weer naar Portugal. Groetjes en goede zomer Wilj.

• 22 Juni 2016 - 20:58

Jo En Ton :

Wilden gedaan komen zeggen.
    Maar jullie waren al weg.
    Goede reis. En nog Bedankt voor de boeken.