Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Martin en Diny Geurden- Verrij Dobbenberg - WaarBenJij.nu Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Martin en Diny Geurden- Verrij Dobbenberg - WaarBenJij.nu

Rome

Door: Diny

Blijf op de hoogte en volg Martin en Diny

10 Mei 2015 | Italië, Rome

ROME
07-05-2015 We gaan rijden naar Rome waar Guiseppe en Janine wonen met hun 2 zoons. Federika hun dochter studeert in Amsterdam. Rond 17.30 komen we aan en Janine leid ons naar de plaats waar de camper kan staan. Het is op een afgesloten terrein tussen de appartementen en vanaf hun balkon kijken we op de camper.
We worden uitgenodigd om te blijven eten en het was verrukkelijk, Vlinderpasta met tonijn en daarna kip en worstjes met sla en brood en dit alles met een lekkerwijntje.
08-05-2015 Guiseppe brengt ons met de auto naar de St-Pieter kathedraal . Daar aangekomen staan er om 09.15 wel honderden mensen in de rij om binnen te komen. We keken elkaar aan en zeiden tegelijk ik ben al een keer binnen geweest. Poeh, dat scheelt 3 uur wachten. Nadat we wat gedronken hadden zijn we gaan zoeken naar een bus nou ja echt zoeken hoef je niet je wordt bijna elke keer aangevallen door mannen of vrouwen die je een ticket willen verkopen voor zo’n toeristenbus. Dat is heel handig de bus maakt een toer door de stad en je kan op diverse plaatsen uitstappen en later weer instappen.
Zo zie je de mooie plekken van de stad. Heel Rome is een openluchtmuseum en is tjokvol met toeristen. Wat we ook hebben gezien, de zakken rollers. Het waren 3 zigeuner meisjes, rond de 17 jaar, ze doen erg nonchalant en ondertussen zoeken ze hun slachtoffer uit. Japanners en chinezen hebben de voorkeur, vooral met rugzakken, zij hebben meestal contant geld bij zich. 2 meiden pakken aan iedere kant 1 plattegrond en houden die voor de rugzak van het slachtoffer en de derde maakt de rits open en rooft de portemonnee eruit, een fluitje van een cent. Niemand doet er iets aan omdat het heel snel gaat. We stappen weer op de bus en gaan naar Piazza Venetia één van de mooiste pleinen van Rome met zicht op het monument Victor Emanuel. Ziezo voor deze dag vonden wij het wel genoeg want het is eigenlijk te warm. We gaan de bus naar de camper zoeken, gelukkig heeft Janine ons gezegd dat we lijn 60 expres moeten nemen, tot het eindpunt. Daar aangekomen moesten we nog 1.5 km omhoog lopen, Martin werd erg benauwd want de lucht zat vol pluizen van de platanen. Halverwege zijn we wat gaan drinken om bij te komen. ’s Avonds hebben we heerlijk Italiaans gegeten vooraf stukjes kaas en worst en olijven dan pastavlinders met zalm, sla, brood. Janine had een heerlijke appelcake gebakken wat als toetje werd gegeten. Onderhand gezellig kletsen. Guiseppe zat op het terras met 4 mannen te eten daarom hadden we een Nederlandse avond. Janine vertaald alles voor Guiseppe, hij spreekt een heel klein beetje Nederlands en Engels.
09-05-2015 We gaan samen met Janine naar de stad. Guiseppe brengt ons met de auto naar de het metrostation. Daarna scheiden onze wegen, Janine heeft een bed and breakfast. Zij verwacht mensen uit Amerika die zij wegwijs gaat maken in Rome. Wij gaan onze trip weer vervolgen en wandelen naar de Trevi fontein, maar we hadden pech want die staat volledig in de steigers. We gaan een hapje eten en slenteren weer verder. Het is gelukkig niet zo benauwd want het waait iets meer als die dag er voor, Martin heeft wel puffers bij zich en moet die ook gebruiken. Rond 19.00 uur waren we thuis ook nu weer verrukkelijk gegeten en veel gezelligheid.
10-05-2015 Vandaag hebben we een rustdag in de straat is een braderie met live muziek en allemaal kraampjes. we wandelen er overheen. Rond 13.00 uur zijn we uitgenodigd voor de lunch er komt ook een ander bevriend stel lunchen, heel gezellig. We eten vooraf verschillende stukjes kaas met dun gesneden worst met pepertjes en pasta met zelf gemaakte pesto, met een andere groene groente???? uit Biccari echt lekker. Daarna sla, gebakken soort oesterzwammen, dunne asperges in het zuur met brood en als toetje en grote schaal met dolce dat zijn petitfourtjes met een dessertwijn.
Na dit alles lopen we nog een keer over de markt en nemen we afscheid van de vrienden en gaan de camper in.
Morgen gaan we weer verder en gaan naar een camperplaats bij Rome. .

Wordt vervolgd.

• 11 Mei 2015 - 02:29

Jeanne:

weer leuk om te lezen!

• 11 Mei 2015 - 17:04

Wiljanne:

Was er al twee keer wat een stad prachtig met pasen en een rond reis. Groetjes hier ook mooi weer

• 11 Mei 2015 - 18:52

Margje:

Leuk weer om te lezen en gezellig allemaal. Fijne reis verder.xx

• 11 Mei 2015 - 23:24

Ans:

dag Diny en Martin,
    Rome is een prachtige stad, ben er 2keer geweest en zou er geen bezwaar tegen hebben om voor een derde keer naar toe te gaan. Otto en zijn vriendin zijn Vrijdagavond bij het Gardameer aangekomen en gaan vandaar naar Rome endan zuidelijker.
    Diny en Martin wens jullie nog een fijne vakantie en kijk uit naar jullie volgend verslag.
    Liefs en groeten.
    Ans

• 14 Mei 2015 - 14:45

Marijke:

Hoi Diny en Martin, wat leuk dat jullie weer op vakantie zijn, ik vind het knap na twee heup operatie s dat je het weer aan kan! Geniet er lekker van met jullie tweetjes, het is daar prachtig zo te zien op je foto s!!! Liefs van mij Marijke xxxxx

• 24 Mei 2015 - 22:54

Rini De Vries :

Wat maken jullie weer een mooie reis samen, en wat een leuk reisverslag. Hartelijke groeten en fijn dat het weer zo goed gaat met je nieuwe heupen.