Op naar Italië - Reisverslag uit Biccari, Italië van Martin en Diny Geurden- Verrij Dobbenberg - WaarBenJij.nu Op naar Italië - Reisverslag uit Biccari, Italië van Martin en Diny Geurden- Verrij Dobbenberg - WaarBenJij.nu

Op naar Italië

Door: Diny

Blijf op de hoogte en volg Martin en Diny

03 Mei 2015 | Italië, Biccari

Eindelijk rondje Italië,

22-04-2015 Eerst nog even koffie drinken bij Pa Piet en dan op weg naar Italië. De eerste nacht hebben we in Kleef op de camperplaats door gebracht waar we Helm ontmoette s’ avonds kwam Helm gezellig even bij kletsen.
23-04-2015 Het is 7 graden en somber weer om 09.50 gaan we rijden richting Ulm. De zon komt er door en de temperatuur loopt op tot boven de 20 graden. Om 18.15 zijn we in Merklingen waar we al vaak hebben overnacht, dat is bij een sportschool. Er zijn geen voorzieningen Maar het is daar rustig en fijn om te slapen.
24-04-2015 De zon schijnt en het is buiten 7 graden, om 09.15 gaan we rijden. We verliezen wat tijd om een tankstation te vinden, die in de tomtom stond, maar die was wegens verbouwing gesloten. We rijden via Kempten, Reutte over de Retchenpas Om 11.30 zijn we in Oostenrijk en om 15.30 rijden we Italië binnen. Via de S38 rijden we naar Merano, een parkeerplaats midden in de stad. Na een rondje wandelen nemen we een heerlijk kopje cappuccino, verrukkelijk en we nemen een gegrilld kippetje en een frietje mee om in de camper op te eten.
25-04-2015 We pakken de tolweg naar Rimini en gaan staan op een Parking midden in de stad. We staan te dicht op elkaar, met 1.5 meter tussen ruimte, dat vinden we niet prettig. Maar goed voor één nacht gaat het. Het is een Nationale feestdag en we gaan de stad in, op zoek naar een pizza, maar nee de ober zei, jullie kunnen veel beter een bruscetta bestellen van 40 cm. Oké, ik met ham en champignons en Martin met gehakt en kaas. We vonden de toast veel te hard en ja, het was geen pizza!!! Om 21.00 uur was het nog 19 graden buiten en de nacht was ook warm.
26-04-2015 We overnachten op een camperplaats heel hoog op een berg in Loreto.
27-04-2015 We blijven staan omdat het koningsdag is en we hebben stroom, daarom kunnen we de hele dag TV kijken, als we willen. Het regent een beetje. We proberen te wandelen maar het is zo stijl dat we maar een klein rondje hebben gemaakt.
28-04-2015 Het heeft de hele nacht hard geregend. Na het ontbijt gaan we rijden. Om 17.30 komen we aan in Termoli. Een camperplaats direct aan het strand, prachtig, er is stroom, water en lozen. Hier blijven we nog een dag staan. Het is prachtig weer en uitzicht op de Adriatische zee.
30-04-2015 We gaan richting Foggia, onderweg nog boodschappen doen en dan richting Biccari. Het is warm 24 graden en om 15.30 staan we voor het huis van Giuseppe en Janine. In dit huis heb ik veel herinneringen met Henk. We zijn er een keer met Fred en Gé in november geweest waar we hebben mee geholpen om de olijven te oogsten. Met plastic speelgoed harkjes worden de olijven uit de boom gekampt en ze worden opgevangen in netten die onder de bomen liggen. Heel apart om mee te mogen helpen en na afloop mee te gaan naar de olijfolie fabriek, waar er olie van gemaakt wordt. De laatste keer dat Henk en ik met Fred en Gé hier waren was met kerst en oud en nieuw 2002-2003. Ik ben blij om hier te zijn met Martin en hem dit alles te kunnen laten zien.

We worden hartelijk ontvangen door de moeder van Giuseppe met een drankje en we kunnen achter het huis staan.
01-05-2015 We hebben goed geslapen, alleen waait het verschrikkelijk het lijkt wel of we op een boot slapen zo liggen we te schommelen. Rond 10.00 uur is Giuseppe van uit Rome gekomen en vraagt ons om rond 11.00 uur mee naar de stad te gaan. Met de fiets is het niet te doen, te veel wind en te stijl. Daar aangekomen drinken we eerst een cappuccino daarna lopen we rond, iedereen kent Giuseppe en schut hem de hand of knuffelt hem op zijn Italiaans. Leuk om te zien, dan komt hij een vriend tegen en wij gaan ons zelf vermaken. Giuseppe moet alles weten, wat er gebeurt in zijn geboorte dorp, over politiek en andere zaken. Hij komt meestal 1 keer in de maand een paar dagen in Biccari om al zijn vrienden te ontmoeten en met zijn moeder bij te praten. Om 13.00 uur zijn we weer thuis en gaan we eten. Mart en ik krijgen heerlijke lasagne, die de zus van Giuseppe heeft gemaakt, daarna nog een pasta met tomaatjes en rucola er doorheen en daarna buffel mozzarella en sla, echt heerlijk allemaal en met een glaasje rode wijn. En als toetje overheerlijk petitfourtjes. Dan is er siësta, om 17.00 uur neemt Giuseppe ons mee de bergen in en we komen uit bij een meertje, we hebben prachtig uitzicht. Rond 20.00 uur gaan we eten bruscetta met olijfolie en een beetje zout, karbonade van het open haartvuur, sla met een glas wijn. Rond 10.00 uur gaan we naar de camper het was een mooie dag.
02-04-2015 We doen het rustig aan vandaag en morgen, maandag gaan we weer rijden en dan naar Pompië.

Wordt vervolgd.

• 03 Mei 2015 - 21:36

Margje:

Wat een mooie reis. Doe giuseppe de groeten van mij.
    Ben benieuwd wat jullie nog meer mee gaan maken.
    Fijne reis verder.

• 04 Mei 2015 - 08:38

Marjolijn Hendriksen:

hoe lang en welke route?
    ik hoop komend weekend aan tesluiten bij Madelon aan het Garda Meer,
    we blijven in noord Italie deze keer.
    Komen jullie als 'solexen' nog naar Groenlo in juni?
    veel genieten, groet uit Praag

• 04 Mei 2015 - 08:39

Marjolijn Hendriksen:

hield het verhaal midden in een zin op, of lit dat aan mij?

• 04 Mei 2015 - 19:10

Noortje:

Klinkt goed allemaal ;-). Lekker weer op reis na lange tijd. Geniet ervan, liefs ons

• 04 Mei 2015 - 19:12

Henk Nuijen:

Heel mooi, geniet ervan samen. grtjs uit Grave

• 04 Mei 2015 - 19:15

Gerrit En Nelly Peters:

Gerrit en Nelly Peters

• 04 Mei 2015 - 19:16

Gerrit En Nelly:

Heel veel plezier mooie verslagen om te lezen groetjes uit Mill

• 04 Mei 2015 - 19:20

Maddy Verburg:

Ziet er prima uit.....mooie omgeving.....en heerlijk eten...

• 04 Mei 2015 - 20:57

Dorotique :

terwijl jullie in het historische Pompeï zijn ben ik in het historisch Grave. ben benieuwd of ze het al weer 'n beetje opgekalefaterd hebben, was 'n aantal jaren geleden zo verwaarloost, jammer. leuke reis nog samen, geniet van alles en elkaar.

• 04 Mei 2015 - 22:45

Opahans:

Hoi Dinie En Martin
    Piet en ik zijn ook onderweg in België
    Kleine dorpjes leuke mensen en lekker eten
    Voor de rest zie mijn Opahans blog
    All THE best

• 05 Mei 2015 - 00:06

Rini De Vries:

Mooi reisverslag en hele fijne reis

• 06 Mei 2015 - 13:33

Wiljanne Mulder:

Fijn weer genieten ik was pas na paasen thuis 6 maanden ook in Spanje was het goed vertoeven. Fijn weer met de camper het is hier koud wil maar niet maar heb weer plannen.

• 06 Mei 2015 - 16:50

Cocky Van Vliet :

Wat een leuk reisverslag geniet maar en voorzichtig met de heupjes

• 07 Mei 2015 - 17:35

Jeanne:

een heel leuk verslag, ik ga jullie beslist volgen!! Goede reis verder en geniet ze!!

• 12 Mei 2015 - 00:08

Ans:

hoi Diny en Martin,
    Leuk reisverslag. Otto en zijn vriendin zijn nu opweg naar Rome met de camper, ben benieuwd naar hun ervaringen.
    Nog een fijne reis.
    Groetjes Ans.