Op naar 2014 - Reisverslag uit Silves, Portugal van Martin en Diny Geurden- Verrij Dobbenberg - WaarBenJij.nu Op naar 2014 - Reisverslag uit Silves, Portugal van Martin en Diny Geurden- Verrij Dobbenberg - WaarBenJij.nu

Op naar 2014

Door: Diny

Blijf op de hoogte en volg Martin en Diny

09 Januari 2014 | Portugal, Silves

Zondag 1 december gaan we, in Silves, naar een countryclub,waar een neef van Kees Verbruggen ( een zwager van Martin ) optreed. De sfeer is goed en de zaal is vol ondertussen wordt er gegeten en je kan er ook dansen ook linedansen. Maandag 2 december gaan we naar Alvor om enkele boodschappen te doen. We blijven daar op de camperplaats overnachten. Dinsdag 3 december rijden we naar de camperplaats in Quaiteira. Je mag niet meer aan het strand staan, wat erg jammer is, daarom gaan we wat winkelen en rijden we naar de andere camperplaats bij de markt. deze ligt ongeveer 4 km buiten het centrum.Tot onze verrassing zijn Annie en Peter daar ook. Zij zijn net aangekomen vanuit Spanje. Zij zijn ook een solexstel van de NKC soloclub, die elkaar daar ook hebben ontmoet . De andere dag, woensdag 4 december, is er een grote zigeunermarkt, waar deze markt om bekend staat. We gaan gezellig met ons vieren over de markt. 's middags gaan wij naar een nieuwe camperplaats, in Galé die heel mooi is aangelegd. De andere dag hebben we een afspraak met Wiljanne, een solo vriendin van de camperclub, zij logeert in een Hapimag resort. We hebben heel gezellig bij gepraat en samen lekker gegeten. We waren op de fiets en gingen, wat laat weer terug, naar de camper. We moesten ongeveer 3.5 km fietsen. Martin nog in zijn korte broek. Het was ijzig koud, gelukkig had ik vesten meegenomen, maar toch!!! Toen we bij de camper kwamen, zei hij dat tie nooit meer warm zou worden en wikkelde zich in een plaid, alleen de neus nog vrij, wat een aansteller!!!!
Zaterdag 7 december gaan we weer naar Portimaó, daar zijn Martha en Theo – Kees en Ria. We gaan in een U vorm staan, zodat we iets minder last hebben van de wind en toch fijn buiten kunnen zitten. Martin is weer druk met de tomtoms en verder is het veel bijpraten. De rest van de week waait het flink en is het flink bewolkt. We gaan fijn een strandwandeling maken, daar was het echt weer voor .
Vrijdag 13 december rijden we naar Silves.We kunnen daar mooi aan het water staan, in de middag begint het iets te regenen.
Zaterdag 14 december. Het is stralend weer, we gaan de stad in en komen Martha en Theo weer tegen, die ons uitnodigden om de andere dag te gaan bbqen, bij de barragem do Arade. dat is een eindje in de bergen. De volgende dag gaan we daar de barragem (stuwmeer) Ook Peter en Annie komen daar toevallig aanrijden en schuiven gezellig aan, met hun eigen hapje, zo is het weer een feestje.
Grappig is dat, al die onverwachtse ontmoetingen,op verschillende plaatsen.
Het wordt al bijna tijd om naar Nederland te vliegen,nog maar een paar dagen. We rijden naar Portimao en gaan in de jachthaven de bedden verschonen en de was in de wasmachine en de droger doen. Ziezo dat was zo klaar. Ik ga nog even naar de pedicure en dan op naar de camperplaats en camperstalling, van de firma van Casteren, waar we opgewacht werden door 6 stellen ( allemaal met campers )
We printen de instapkaarten uit voor de vlucht naar huis. Ook voor Annie en Peter, die vliegen gelijk met ons naar huis. Donderdag 19 december. Er komen nog div. mensen raad vragen aan Martin over internet en tomtoms. Ze besluiten om een afscheidsdinertje te organiseren, bij een restaurantje. Het was een beetje drassig en de familie van Casteren bood aan om ons allemaal met een grote bus zonder banken naar het restaurant te brengen super!!!. Wij met klapstoeltjes achterin, dolle pret en voor mij nostalgie. Vroeger gingen wij met Hemelvaartsdag ook zo naar de zandverstuiving, Pa en Ma voorin en wij als 6 zussen achterin op de keukenkrukjes. Ook dit was heel gezellig. Vrijdag 20 december. We gaan naar huis en vliegen om 14.30. Om 12 uur worden we door iedereen uitgezwaaid en worden door Chris naar Faro gebracht. We hebben een goede vlucht gehad en zijn om 18.30 geland op Eindhoven. Toch fijn om weer even thuis te zijn, wel erg druk want we missen de camper. We moeten nu regelmatig met de auto naar Brabant rijden, normaal doen we dat met de camper en we kunnen dan in een paar dagen alle bezoeken afleggen. kerstavond eerst naar kinderkerstfeest met Teun, Gerbrand en Linda en om 22.30 naar de grote kerkdienst, met Margje en Martin. Het was prachtig, met zoveel mensen met zang en muziek en tot slot het Ere zij God, dat blijft indrukwekkend.
Eerste kerstdag Martin blijft thuis om de tafels enz. klaar te zetten, er komen 22 mensen eten, die ieder wat mee brengen. Ik ga met Margje naar de kerk,ook dit had ik niet willen missen.
Rond half vier stroomde de familie binnen, heel gezellig, iedereen had zo een plekje. De jongelui hadden allemaal een tablet mee genomen, dus die waren stil en wij hadden elkaar veel te vertellen.
Pa Piet kroop achter het keyboard en begon kerst liedjes spelen, iedereen begon mee te zingen, geweldig. Toen het repertoire van de kerst uitwas gingen we over op populair, het werd één groot feest. Het eten was allemaal heerlijk, maar bovenal was het gezellig met kinderen en kleinkinderen van Martin en mij, maar in het bijzonder Pa piet, op zijn 86 jarige leeftijd, kan hij nog echt een feestje maken met zijn muziek. Ook Dorotique was van de partij die ook genoten heeft.
Oud en nieuw hebben we samen gevierd, prima. De laatste week nog wat artsen bezocht en dan vliegen we vrijdag 10 januari weer naar Portugal. Fijn want Martin is in Nederland erg benauwt en krijgt daardoor weinig nachtrust. In Portugal is Martin veel beter te pas want daar is schonelucht.

wordt vervolgt

• 14 Januari 2014 - 14:21

Rob En Wil:

Dankje wel heb weer genoten van jullie verhaal

• 14 Januari 2014 - 15:26

Ada V D Pol- Hooimeijer:

Het mag nog dus..........samen heel veel goeds en camper plezier voor 2014.
    Leuk om af en toe jullie reisverslag te lezen,en de foto' te zien,hier goed ,ik woon vanaf 8 Nov. In Barendrecht.
    Heel veel groetjes, Ada

• 14 Januari 2014 - 15:55

Fred-annie:

weer een prachtig reisverslag geniet ervan groetjes annie-fred

• 14 Januari 2014 - 16:35

Moore:

Heel erg lueke fotos .

• 14 Januari 2014 - 17:15

Boukje:

Diny wat kan jij prachtig schrijven ik heb het met plezier gelezen.

• 14 Januari 2014 - 18:24

Karin En Matje:

Tiny en Diny, we zijn super jaloers.
    Maar, blijf genieten zoals je het nu doet, KLASSE.
    Geniet van elkaar en blijf gezond :-)
    Het is HEERLIJK om te lezen hoe jullie genieten.

• 14 Januari 2014 - 19:42

Carla De Vries:

Fijn dat jullie het zo goed hebben. Portugal is prachtig. Wij hebben de reis moeten afboeken. Frank heeft een dag voor de kerst een buiksonde gekregen en krijgt nu vloeibaar voeding.
    45 kilo voeding mee en alleen op een hotelkamer ver van familie leek ons nu geen goed idee meer.
    We hopen dat jullie met volle teugen van het heerlijke klimaat zullen genieten en het is leuk om te zien dat het jullie daar zo goed gaat. Lieve groet Frank en Carla de Vries.

• 14 Januari 2014 - 20:14

H P Admiraal Van De Rijnreis:

wij kijken vaak je fotos van de vakanties van jou en je vriendin leuk af en toe nog wat van je te vernemen nog een voorspoedig nieuwjaar en de groetjes van riet en henk admiraal uit
    egmond binnen

• 14 Januari 2014 - 20:32

Ad & Mia V D Meijs:

Heel leuke foto's en verhaal
    Wij vliegen 10 jan naar faro komen om 10 uur aan
    dan zien we jullie wel ergens
    groetjes Ad & Mia

• 14 Januari 2014 - 21:06

Vd Meijs:

foutje 20jan i.p.v. 10 jan

gr Ad

• 15 Januari 2014 - 10:54

Anneke Bergsma:

Bedankt voor je berichten. Bij het vorige bericht had ik moeite om het te voorschijn te toveren. Ik blijf een rare tinus met de computer.Maar ineens lukte het. Vraag niet hoe.
    Eind jan. vertrek ik naar Spanje en16 maart naar Marokko! met vagebondreizen. Misschien zien we elkaar nog.
    veel liefs
    Anneke.

• 15 Januari 2014 - 13:48

Jannie Pastoor:

Lieve Diny en Martin,
    op de eerste plaats..nog heel veel goeds en goede GEZONDHEID..voor de toekomst.
    Fijn dat Martin zich in Portugal prettiger voelt. Heb zelf die ervaring ook gehad in Spanje..mis het..
    Leuk dat nostalgie gevoel..met de stoeltjes in de bus..gelukkig geen controle gehad.
    en inderdaad..wat geweldig van Pa Piet..de muziek houd hem in leven.
    Blijf genieten samen..en ik geniet weer van jullie verslag en de foto's. Voor alle twee een dikke pakkerd.
    Liefs Jannie

• 16 Januari 2014 - 22:08

Bert Keereweer.:

Hoi, Diny en Tiny.

Zie wel dat jullie je goed vermaken en ook goed voor de inwendige mens zorgen. We hebben jullie op de receptie gemist, maar het was bekend dat jullie weer op pad waren. Groot gelijk. Ik vertrek op 1 februari naar Sri Lanka en kom 25 feb weer terug in Holland Heb ook genoeg van dat ...weer.
    Nog een fijne tijd groetjes en het gaat jullie goed, Bert. .