Veel wind en regen onderweg - Reisverslag uit Portimão, Portugal van Martin en Diny Geurden- Verrij Dobbenberg - WaarBenJij.nu Veel wind en regen onderweg - Reisverslag uit Portimão, Portugal van Martin en Diny Geurden- Verrij Dobbenberg - WaarBenJij.nu

Veel wind en regen onderweg

Door: Diny

Blijf op de hoogte en volg Martin en Diny

15 November 2013 | Portugal, Portimão

Algarve / Portugal 2 november 2013

We vertrekken om 14.30 uur uit Dieren waar we diesel en gas getankt hebben. Het is bewolkt met lichte regen en 10 graden. Martin heeft een route uitgestippeld, zodat we niet door Parijs komen.
Onze route gaat zo: Eindhoven - Turnhout – Antwerpen – Brussel – Mons N2 richting Parijs. De eerste overnachtingsplaats is voor Parijs, in een klein dorpje Engelancourt, het is een camperplaats bij een monument en een begraafplaats er blijft 's nachts een grote lamp branden en we staan er alleen. De TV doet het niet we staan waarschijnlijk te schuin en dan hebben we geen beeld. Het regent en waait maar we hebben lekker geslapen, op onze nieuwe matrassen. Om 08.50 uur gaan we de volgende dag weer op weg, langs een smalle weg en de tomtom wijst ons de weg naar de N2, richting Parijs. De temperatuur loopt iets op tot 17 graden maar het regent nog steeds. We rijden om Parijs heen via de N104 naar de N20 richting Vierzon en dan richting Limoges waar we op +/- 35 km daarvoor gaan stoppen. We arriveren om 17.20 uur op een camperplaats in Bessines – Sur – Gartempe, hier staan meerdere campers, we hebben dan totaal 920 km gereden.
4 november, Martin is jarig 68 jaar hiep, hiep, hoera!!!! We vieren het samen, wat toch ook iets heeft. Al heel vroeg komen de smsjes binnen. We vertrekken om 09 .00 uur via de A20 - D6089 richting Bordeaux, daarna gaat die over in de N10. Bij St. Geours – de - Maremme nemen we de tolweg,dat scheelt 1 ½ uur rijden voor de prijs van € 34,69, om 15.40 uur zijn we in Spanje. Onderweg hebben we nog steeds harde wind op kop en heel veel regen. Bij een wegrestaurant gaan we eten. Ze hebben daar wi-fi en kunnen we op internet, dat is handig. Om 19.30 uur gaan we naar een camperplaats in Brievisca, waar voorzieningen zijn om de wc en het vuilwater te lozen. We hebben dan 1584 km gereden. De TV doet het weer en het is eindelijk droog.
5 november Om 06.15 uur zijn we weer startklaar, het regent iets maar het weer wordt gelukkig steeds beter.
Het wordt een lange dag, We rijden op de A62, wat een mooie 4 baans autoweg is via Burgos naar Salamaca. Dan op de A66 via Cáceres naar Sevilla daarna op de A49 richting Huelva naar de Portugese grens en komen we om 18.00 uur aan in Castro Marim, waar we altijd de eerste nacht in Portugal overnachten. Het is er mooi weer, nog ruim 19 graden en de camperdeur blijft de hele avond open staan. De kilometer teller staat nu op 2453 km.
6 November het is stralend weer en we gaan naar Tavira, waar een groot winkelcentrum is, om internet kaartjes te kopen,voor de dongel en wat andere boodschappen. Daarna rijden we door naar Quarteira. Achter de vissershaven aan het strand. Er staan alleen maar Fransen ! . De andere dag gaan we naar Portimao, daar komen we veel bekenden tegen. Altijd gezellig!!!!
We vielen met de neus in de boter,want de andere dag hadden we een BBQ, tot laat in de avond konden we, buiten, om het vuur zitten.
We zijn nu een week in Portimao. Afgelopen woensdag 13 november is Marian Vos is 62 jaar geworden en dat hebben we gevierd, met een etentje in de grote bus, op de camperplaats. Daarna nog wat drinken rond een kampvuur. Vandaag is het wasdag. In de jachthaven staan wasmachines waar wij ook gebruik van mogen maken. Ondertussen heeft Martin de camper gevuld met water. Deze dag is weer nuttig besteed. Het is nog steeds mooi weer zo rond de 23 graden. Lekker buiten zitten is wel lastig want er zijn dit jaar verschrikkelijk veel vliegen.!! wordt vervolgd.

• 15 November 2013 - 17:17

Margje:

Leuk weer iets te lezen over jullie reis en al jullie belevenissen.
    Hier gaat het prima. Pa vermaakt zich nog steeds met de muziek heel fijn.
    Jullie nog een hele fijne tijd samen. Gr. En xx

• 15 November 2013 - 17:24

Jeanne:

Diny en Martin, wederom een leuk verslag. Leuk om te lezen!!!!

• 15 November 2013 - 17:46

Miny:

Gezellig met jullie op stap te zijn. Fijne vakantie .!

• 15 November 2013 - 18:41

Lino:

He Tiny en Diny ik lees dat jullie het weer goed afgaat allemaal ik zou zeggen geniet ervan en oja stuur een klein beetje temperatuur en zon richting grave

• 15 November 2013 - 18:46

Pieter En Jeanne:

Lekker die warmte bij jullie, genieten, wij binnenkort naar Spanje, fijne tijd gr van ons

• 15 November 2013 - 18:46

Pieter En Jeanne:

• 15 November 2013 - 20:21

Jan Nuijen:

Lekker GENIETEN samen!!!
    Mooi verslag en foto's...

• 15 November 2013 - 22:10

PeNiek:

Martin, alsnog van Hartog gefeliciteerd met je verjaardag. We wensen jou en mijn zusje nog veel gelukkige jaren en een gelukkige overwintering toe. Dikke kus van us xx

• 15 November 2013 - 23:39

Carola De Vries Van Trappen:

Hallo Diny en Martin een leuk verslag, zoals ik het lees hebben jullie het weer goed voor elkaar!
    Wij moeten nog een paar weekjes wachten, maar ik zeg een heel fijne tijd daar gewenst!

• 16 November 2013 - 00:09

Jannie Pastoor:

Op mde eerste plaart..Martin..als nog gefeliciteerd.
    Weer heerlijk samen op weg..om dan ook weer vrienden te ontmoeten. Geniet ervan zolang het kan. Liefs, Jannie

• 16 November 2013 - 01:50

Ans Van Rossum:

Hoi Diny en Martin , leuk dat ik jullie nu volgen kan. Als Dorotique in Grave werkt , komt ze zo nu en dan bij mij staan en hebben het dan heel gezellig. Bij de Solo's zijn ze druk met het opzetten groepen om een ''koffieklets'' op te zetten, o.a in Nijmegen - Eindhoven en Breda. In Nijmegen ben ik geweest, was best gezellig. Nog 'n fijn vakantie, hgrt. Xxxxx

• 16 November 2013 - 11:38

Marian En Toon Vos:

leuk verslag en mooie foto's
    en blijven genieten xxx

• 16 November 2013 - 13:14

Rein En Elly Keereweer:

Heerlijk te lezen dat jullie zo fijn reizen en dan ook van alles zien en daarvan genieten. Profiteer!!! Maar dat hoeven wij eigenlijk niet te zeggen ;-) Groetjes vanuit Grave.

• 16 November 2013 - 13:58

Herman W.F.:

Wat fijn om jullie verslag te lezen. Bedankt daarvoor camper ambasadeurs! Dinyen en Martin.
    Ga zo door en verzamel nog meer belevenissen om later van te kunnen na genieten.
    Voor mij is het nu mee genieten. Veel blijheid gewenst. Herman W.F.

• 16 November 2013 - 18:35

Wiljanne:

Wjmbmulder@live.nl Fijn dat jullie er ook weer zijn. WAT HEBBEN JULLIE ALTIJD EEN HAAST? WAS SILVILIA OOK NIET DE moeite waard. Ik ben weer op mijn oude adres in Portugal neem contakt op en kom langs groeten.Wiljanne

• 18 November 2013 - 14:10

Mona Hardes:

Heel leuk om te lezen,nog heel veel plezier verder.

• 19 November 2013 - 18:19

Ingrid Druijf :

leuk dat jullie goed zijn aan gekomen heel veel plezier op jullie verdere winter verblijf; groetjes Ingrid en Jan

• 19 November 2013 - 18:34

Ingrid Druijf:

Leuk van jullie reis te lezen,nogmaals Jan en Ingrid

• 22 November 2013 - 20:21

Rob En Wil:

Wat fijn om jullie reis verslag te lezen mis het erg maar ik geniet van jullie verhaal wacht de volgende af.
    Kus Wil

• 23 November 2013 - 13:57

Inge Peeters:

Hallo Diny en Martin,
    leuk verslag en hoop jullie in goede gezondheid en zongebruind op de Nieuwjaars receptie weer te zien.
    groetjes Inge

• 24 November 2013 - 17:31

Boukje:

Diny wat leuk om weer wat van jullie te zien Martin nog gefeliciteerd met jouw verjaardag.