Verona en Gardameer - Reisverslag uit Toscolano-Maderno, Italië van Martin en Diny Geurden- Verrij Dobbenberg - WaarBenJij.nu Verona en Gardameer - Reisverslag uit Toscolano-Maderno, Italië van Martin en Diny Geurden- Verrij Dobbenberg - WaarBenJij.nu

Verona en Gardameer

Door: Diny

Blijf op de hoogte en volg Martin en Diny

12 Juni 2013 | Italië, Toscolano-Maderno

Met de ribben van Martin gaat het steeds iets beter. Overdag neemt hij paracetamol en voor de nacht tramadol. Hij kan met veel gesteun en gepiep boven in bed te komen. Als hij eenmaal ligt moeten eerst al zijn botten op de plek vallen en dan kan hij goed slapen. Woensdagavond 29 mei is Dorotique gekomen en zij rijdt de volgende dag, met haar camper, met ons mee naar Duiven. Daar laten we onze campers wassen. Wij nemen afscheid van Dorotique en zij rijdt door naar Koudem in Friesland, waar de gezelligste week van de solo’s is. Wij rijden rond 15.30 richting Duitsland. Om 18.00 uur zijn we in Bergisch-Gladbeck. Martin valt direct in slaap en ondertussen kook ik het eten. Rond 20.00 uur wordt Martin wakker en gaan we eten, Omstreeks 23.00 uur loopt hij rond de camper en vindt de plek niet echt veilig. We gaan weer rijden richting Köln. Waar een camperplaats is maar deze is vol dan maar doorrijden, in de stromende regen. Uiteindelijk komen we op een camperplaats in Altenahr terecht. Het is inmiddels 01.30 uur en het regent en het is ijzig koud!!! Vrijdag 31 mei. Het regent nog steeds. Met het autorijden van Martin gaat het goed. Als hij maar geen kracht hoeft te zetten. Ik lees en slaap. We overnachten in Merklingen, bij de sporthal, waar we rond Hemelvaartsdag ook hebben geslapen. Zaterdag 1 juni. Het plenst nog steeds. We hebben nog nooit zoveel water op ons dak gehad. Vandaag gaan we de zon opzoeken. Om 12.00 uur zijn we in Oostenrijk en om 14.45 uur zijn we bij de Italiaanse grens . Het is droog maar wel bewolkt. Via Bolzano rijden we het laatste stukje over de tolweg naar Verona. Daar komen we om 18.00 uur aan. Het is inmiddels droog en 23 graden. Tjonge das een verschil. We staan op een parkeerplaats vlak bij het centrum van de stad. Tevreden gaan we om 23,30 uur naar bed. Ik ruik het Gardameer al ,hm!!! en droom ervan. De laatste keer was ik in Maderno in 2008 met Margje en mijn ouders . Zondag 2 juni we staan op tijd op en het is iets bewolkt en 17.8 graden. Het is druk in de stad want er is een halve marathon, atletiekwedstrijd en tegelijk een historisch evenement. Herdenking Slag bij Mincio 1814. Met soldaten en kanonnen, leuk om mee te maken. De volgende morgen zijn we helemaal ingesloten met geparkeerde auto’s. Met heel voorzichtig stuurwerk rijden we zo weg. We gaan eerst maar rijden en later op een parkeerplaats bij de Lidl hebben we ontbeten. Het is zonnig en 24.2 graden om 10.50 uur. We rijden naar Maderno, spannend, dat is de plek waar ik vele jaren ben geweest met Henk-kinderen en mijn ouders en de rest van de familie. We komen aan op de Acsi camping Promotorio, a 16 euro per dag. ( Sorry Peter) Daarna lopen we naar het meer en via het strand naar onze camping Riviera. Daar staan voor de insiders, de familie Tabak en we worden enthousiast onthaald met een drankje. We kijken zo over het meer en het is schitterend. Voor € 9.00 per dag extra ( 25 € ) hebben we een prachtig uitzicht op het meer. We besluiten om te verkassen en staan nu naast de fam Tabak. S´Avonds staan de vissers te vissen en alle lampjes branden aan de overkant, dit is voor mij een beetje thuis komen!!!!!. Dinsdag 4 juni. Anja is vandaag jarig. Gisteravond om 24.00 uur hebben we al voor haar gezongen. Het is mooi weer en we gaan op de fiets naar het dorp, wat toch wat lastig is voor Martin het stoot erg aan zijn ribben. Er zijn meer bekenden gekomen,die blij waren mij te zien, 2 Duitse echtparen, ze vroegen direct naar Margje ( mijn zus ) en naar mijn vader. Donderdag 6 juni. Mijn overleden moeder zou vandaag jarig zijn, het is nu 1 ½ jaar geleden dat ze is gestorven. Deze verjaardag werd altijd op de camping gevierd, soms wel met 13 familieleden, die dan even een weekendje overkwamen, met 7 man in een camper en slapen in puptentjes. Ze zetten dan de hele camping op zijn kop!!! en vertrokken dan maandagmorgen vroeg weer richting huis. Nog steeds hebben al mijn zussen ( 5 ) heimwee naar deze plek met onze herinneringen. Dit is en blijft één van de mooiste plekken die ik tot nu toe heb gezien. Wij vermaken ons prima hier. Wandelen, fietsen en niet onbelangrijk , op zijn tijd een terrasje met cappuccino, pizza, wijntje enz. Het is vandaag markt in Toscolano en we gaan op de fiets. Het is 09.00 uur en 23 gr. We zijn blij dat we vroeg gaan want iets later is het warm en druk. Natuurlijk nemen we een gegrild kippetje mee maar hij smaakte minder dan mijn belevenis was. Zo kabbelen de dagen voort en is het wachten op mijn oudste zoon Gerbrand en zijn vrouw Linda met onze Teun, daar verheugen we ons erg op. Ze hebben een kant en klare tent van vacansoleil gehuurd, 2 campings verder in Toscolano. Ze komen 24 juni aan.
Wordt vervolgd

• 12 Juni 2013 - 15:38

Nuijen:

Heel fijn om te horen dat het goed met jullie gaat.

• 12 Juni 2013 - 16:08

Miny Voogt-Dobbenberg:

Wat gezellig om jullie reis verslag te lezen.fijne tijd toegewenst.dag.xx

• 12 Juni 2013 - 19:55

Noortje:

Dat klinkt goed allemaal. Heerlijk vakantie, zeker op een plek met allemaal herinneringen. Geniet ervan. Fijn dat het al een stuk beter gaat met de ribben van Tinus!
    Kijk uit met fietsen, groetjes van Frans en mij

• 13 Juni 2013 - 23:08

Cathy Backer:

Hallo Marttin en Diny,
    Wat leuk om te lezen dat jullie het weer zo naar je zin hebben. Voor jou Diny fijn om weer op de plek te zijn met de vele herinneringen. Geniet er samen van en met je (klein)kinderen en hopelijk gaat het steeds beter met Martin.
    groetjes van mij en Henk

• 09 Juli 2013 - 17:26

Lenie En Be Hardenberg:

Wij hebben ,na alle boeken uiut de camper gehaald te hebben, kilo's
    besloten een Ereader te nemen , Maar hoe krijg ik de boeken erop ?
    Wij gaan dit jaar naar Hongarije, waar we voor Dorcas gewerkt hebben.
    Bel je ons even of stuur een mailtje, Groeten uit de Sleurhut:`Bè en Lenie

• 11 Juli 2013 - 16:23

Riek En Gerard:

Heel mooi die foto.s en die reis verslag komen jullie nog naar holland toe hier is het ook mooi weer
    We zitten op de kamping mooi stil weinig te doen op de kamping maar de vacantie moet nog beginnen dus
    is hetvrijdag 12 jullie begint de bouwvak vakantie laat wat van je horen waar zit je nu groetjes
    gerard en riek doei doei

• 07 Augustus 2013 - 09:36

Diny:

Lenie en Be, Wij kunnen niet reageren omdat we geen e-mail of telefoonnummer hebben.

• 18 December 2013 - 15:30

Ingrid:

Goededag,

Ik las net uw stukje en wilde graag wat aan u vragen.
    Ik ben als kind ook veel op camping promotorio en Rivièra geweest.
    Nu lees ik over Rivièra dat het sanitair erg slecht is.... Hoe ervaart
    U dit?
    Een site van Promotorio kan ik niet vinden.

Welke van de 2 campings raad u mij aan?

Mvrg Ingrid

• 18 December 2013 - 23:26

Martin:

Hallo Ingrid, Wij zijn op alle 2 de campings geweest, Promotorio sta je behoorlijk ver van het meer. Op Riviera stonden we aan het meer. Het sanitair op riviera is wat gedateerd maar wordt wel goed schoon gehouden.
    Wij kiezen voor riviera nvg Martin