Weer naar de zon - Reisverslag uit Loulé, Portugal van Martin en Diny Geurden- Verrij Dobbenberg - WaarBenJij.nu Weer naar de zon - Reisverslag uit Loulé, Portugal van Martin en Diny Geurden- Verrij Dobbenberg - WaarBenJij.nu

Weer naar de zon

Door: Diny

Blijf op de hoogte en volg Martin en Diny

21 November 2012 | Portugal, Loulé

Overwinteren 2012/2013 in Portugal
Vertrek vrijdag 9 november om 15.00 uur
We rijden wat laat weg, omdat er ‘s morgens bij mij ( Diny ) nog bij de tandarts een wortelkanaal behandeling afgemaakt moest worden. Wil Dollekamp rijdt achter ons aan. We rijden richting Antwerpen, Kortrijk, Lille, Rouen, Tours, Portiers richting Bordeaux. Bij Bayonne rijden we de via de tolweg naar Burgos, die dag hebben we wat regen en verder is het rond de 10 graden en bewolkt. De route die we willen rijden is van Burgos naar Palencia en dan Salamanca. Maandagavond besluit Wil eerder Portugal in te rijden, bij Cáceres gaat zij richting Portugal en wij rijden door naar Sevilla, Huelva en dinsdagmiddag komen we om 15.00 uur aan in Castro Marim. Wil en Rob uit Amsterdam zijn ook net gearriveerd, waar we hartelijk door werden ontvangen. Haar eerste vraag was heb jij je accordeon bij je, maar natuurlijk!!!!! Zo hebben we na een goede nachtrust en ontbijt gezellig in de zon, muziek zitten maken. Zaterdag 17 november rijden we naar Vilareal S.A. We gaan staan op de camperplaats aan de Guadiana rivier. Aan de overkant is Spanje. Hier blijven we 3 dagen en dinsdag gaan we kijken in Quarteira. We rijden langs het strand en zien een paar campers staan, het blijken allemaal bekenden te zijn, kei gezellig. We blijven hangen en ’s avonds moeten we weer naar de camperplaats naast de zigeunermarkt boven in het dorp, dat komt mooi uit zo kunnen we morgen vroeg naar de markt. Woensdag 21 november, we zijn de markt over gekuierd, het was gezellig druk veel kijken en niets kopen. Lekker Nederlands. We besluiten om morgenvroeg, donderdag 22 november naar Portimão te rijden.
Wordt vervolgd.

• 21 November 2012 - 20:18

Helm:

hebben jullie geen last gehad van de storm.En heb je gebit nog gevonden martin.

groetjes helm

• 21 November 2012 - 21:21

Leo:

Graag een beetje bij die ooievaars weg blijven je weet maar nooit!!!!!
    Een fijne tijd daar en blijf jullie volgen Zit zelf nu in Albir .
    een zonnige groet en veel accordeon plezier.

groetjes leo.

• 21 November 2012 - 23:53

Marjolijn:

ziet er fantastisch uit......WIL IK OOK !!!!
    wie is daar in januari nog? ik plan zondag 13 (rustig) te gaan rijden.
    Zie uit naar het vervolg-verhaal

• 22 November 2012 - 10:10

AbeCamper:

Leuk om weer wat van jullie te vernemen....

Ben nu zelf ook onderweg en thans in de buurt van Barcelona.
    Eerst maar verder richting Alicante / Albir / La Marina.

Ga daar even blijven 'hangen' vervolgens daarna of rechtstreeks
    of via de Algarve naar Marokko.
    Zie wel wat komen gaat en wie weet....
    Alvast mooi weer.....!

Groeten van Abe.

• 22 November 2012 - 18:41

Dorotique:

weer 'n leuk begin, doe rob en wil de groeten van mij. heb je hans al gezien, jeanne is onderweg. ik was vandeweek erg ongerust, heb je er nog iets van meegekregen. veel plezier samen

• 23 November 2012 - 11:50

Anny Lunenburg:

Hoi Diny en Martin, ben al wel weer een beetje jaloers maar goed nog een week of 7 en we zijn er ook weer zien jullie dan weer
    groet..................anny

• 24 November 2012 - 12:50

Peter:

Hoi mam en Martin,

fijn dat jullie het zo gezellig hebben en beter weer hebben dan hier!

Geniet lekker van elkaar, het weer en alle mensen die jullie tegenkomen.

• 24 November 2012 - 13:00

Bert Keereweer.:

Hoi, wereld reizigers. Geniet er maar lekker van. Het is niet zo,n gek idee bij de ooievaars weg te bliven. Je weet maar nooit,ha,ha! Ga ook de maand december grotendeels ontvluchten. Ga donderdag s.s een 22 daagse rondreis maken in Thailand. Liefs en groetjes, Bert.

• 24 November 2012 - 15:48

Herman Wilms Floet:

Hallo ouwe SOLO's ,Jong Stel.
    Geweldig wat fijn om zo te kunnen genieten. Op afstand (thuis) reis ik met jullie mee.
    Hou dat zo in goede gezondheid en blijheid. Op naar de volgende camper/ reis ervaring.
    Met de beste wensen .Herman.

• 24 November 2012 - 17:35

Gerhard:

Hoi Tortelduifjes,
    Ben er eens voor gaan zitten en moet ff kwijt dat het een geweldige site/verslag is. Chapeau!
    Kan Toon alweer Ribjes kluiven of moet ie zich nog met pap voeden?
    Ik kijk uit naar jullie volgende bevindingen vanuit een druilerig Siebengewald.
    Groetjes, knuffels van mij.
    Gerhard

• 24 November 2012 - 17:39

Petra Dob:

Ha lieverds,

Fijn te lezen dat jullie het goed en gezellig hebben. Leuk dat ik e.e.a. met jullie heb gezien. Zo kan ik inschatten hoe, wat of waar jullie zijn. PeNiek wenst jullie veel genieten toe.
    Dikke kus van us. Xx

• 24 November 2012 - 17:53

Fredje:

he tiny-diny weer een mooi verslag . geniet ervan. ik hoop dat jully beter weer hebben als hier. we hebben het nog over jully gehad toen we op het nieuws het slechte weer in portugal zagen maar als we de foto,s bekijken zit het wel goed . veel muziek en schilder plezier groetjes annie-fred

• 24 November 2012 - 23:27

Simone Yp (voor Deduidelijkheid :P):

Hallo allebei. Dat klinkt allemaal weer erg gezellig!
    Ik had nog langs willen komen hier, maar dat is er weer niet van gekomen.. ben een beetje aan het struisvogelen.. sorry.
    Hoe lang plannen jullie weg te blijven?? Schrijf ik het al vast op de kalender!
    liefs van mij!

• 25 November 2012 - 11:49

Ada V.d Pol- Hooimeijer.:

Lieve Mensen.
    Wat geweldig dat jullie samen zulke mooie reizen mogen maken,en....genieten hoor, graag blijf ik op de hoogte,van jullie leuke verhalen.

veel groetjes, Ada

• 25 November 2012 - 13:07

Joop [roens]:

he kumpel en diny hier een groet uit het koude grave ik zie dat jullie het naar de zin hebben,trouwens een geweldig reisverslag hoop dat jullie nog lang mogen genieten.en tot de volgende weinfeesten. groetjes joop& maja.

• 26 November 2012 - 12:51

Prins Tita XXXV :

Goede middag kanjers

Bedankt voor jullie felicitatie. Jammer dat jullie er met de carnaval niet bij zijn.
    Maar het is jullie van harte gegund. Heerlijk zo overwinteren.
    Wij gaan in ieder geval jullie volgen.
    Groetjes vanuit Pothuusburg.

Eus Wilma Daniek en Jari

• 28 November 2012 - 00:32

Jannie Pastoor:

Hoi Diny en Martin,

Wat leuk de foto,s en de beschrijving erbij.
    Het is weer lekker genieten zo te zien.
    Gelukkig hebben jullie geen last gehad van de overstroming.
    Piet en ik waren van 29 Oktober t/m de 15 de November in Torrevieja (Spanje) maar hebben daar de laatste week veel regen gehad. Terwijl ik 1 -- 2--en 3 November nog in de zee heb gezwommen.
    Lieve mensen, blijf genieten en ik vind het erg fijn om bij te blijven waar jullie zijn.
    Liefs, x x
    Jannie

• 28 November 2012 - 16:18

Herman De Laat:

Hallo samen,

Mooie foto's. Mijn camper staat in de winterstalling. Ik blijf deze winter bij de houtkachel. Nog veel plezier en zon en alvast fijne feestdagen.

Groeten van Herman

• 01 December 2012 - 21:02

Anneke Bergsma:

Lieve mensen, bedankt voor jullie verslag. We krijgen ook zin om naar Portugal te gaan. Maandag wacht ik een uitslag af van een foto van mijn arm, en als dat goed uitpakt vertrekken we diezelfde dag nog. Maar wij gaan er wel langer over doen, we hebben nogal hektische dagen achter de rug.
    We hopen jullie wel gezellig te ontmoeten, we houden contact.

Groetjes Gerard en Anneke

• 03 December 2012 - 16:39

Karin & Matje:

Hi Diny&Tiny,

Hier ff een berichtje vanuit een chaotisch(slecht, koud, winderig, sneeuw en regenval) nederland.
    Ik zag op de weerssite dat het bij jullie heel wat aangenamer was.
    Staan jullie nog in Portimão?
    Ja, hier was het vandaag dus echt voor de 1ste keer wit. In sommige delen van nederland was dat al eerder het geval, maar in de Graaf vandaag pas.
    Voor t solliciteren is t echt naadje op dit moment. Weinig vacatures en veel besluiteloosheid.
    Maar we(ik) blijven positief gestemd. Er zit niks anders op als wachten op een gelukje!
    We blijven jullie volgen, geniet ervan, want leven doe de mar innu keer!!
    Groetjes Karin en Matje

• 04 December 2012 - 17:55

Marian Vos:

ha diny wat een leuke site heb jij ,
    wij staan op het moment in benidorm met vrienden ,en denken half december weer in portimao te zijn
    groetjes toon en marian

• 04 December 2012 - 17:55

Marian Vos:

ha diny wat een leuke site heb jij ,
    groetjes toon en marian

• 12 December 2012 - 15:39

Wiljanne Mulder:

Hier in Turkije ook harstikke leuk nu van daag slecht weer onweer maar weer zon in het verschiet dus goede hoop, steeds goed weer Wiljanne